GeForce 6800 GE
Fra : Johnny Wulff Anderse~

Dato : 12-08-05 15:43

Jeg har lige købt et GeForce 6800 Gamer Edition med 256 mb
(ASUSV9999)som
erstatning for mit FX5500 256mb.
Men når PC'en starter, kommer der en melding om, at grafikkortet mangler
strøm og reducerer derfor ydelsen!
Jeg har sluttet en strømforsyning (4pin) til kortet, men der er jo to
stik.
Skal dette kort have 2 stømtilslutninger??
Og har det en betydning?
Der er nemlig ikke flere store 4pins ledige i computeren.
PC'en er HP 728 på 3.4 ghz, 1000mb ram med en hardisk og 2 DVD/CD drev.

mvh Wulff

Fra : Allan \(6630\)

Dato : 12-08-05 16:16

ja, desværre...
I de fleste tilfælde må man punge ud til en ny strømforsyning... Samme
problem her

Fra : N´far

Dato : 12-08-05 16:25

Kan du ik bare pille et strømstik fra et CD drev ud, sæt det til grafikkort
og se om fejlmedd. forsvinder ? Der findes vist også nogle splitter til
strømkabler.

vh.

Fra : Johnny Wulff Anderse~

Dato : 12-08-05 16:52

Tak for de hurtige svar.
jeg må se hvad der er muligt. En ny strømforsyning til en ½år gammel Pc -
det piner mig jo lidt
Desværre kan de ledninger, du nævner ikke nå!
Jeg må se, om jeg kan finde en type forlænger - for ja så vil jeg hellere
undvære CD-drevet.

Der er en række mindre ledige stik. Mon man kan få en adapter eller noget
ligenende til dem så de evt. kan bruges?

Men endnu en gang tak for svarene.

mvh Wulff

Fra : ck

Dato : 12-08-05 18:16

> [...]
>
> Der er en række mindre ledige stik. Mon man kan få en adapter eller noget
> ligenende til dem så de evt. kan bruges?

Tag dog og klip strømledning over til cd drevet eller en af dem du ikke
bruger og saml med samlemuffe eller lod ledninger sammen og træk nogle
ledninger ned til grafikkortet og gør det samme der nede eller køb et stik
der passer til grafikkortet.

ck

Fra : René Sørensen

Dato : 12-08-05 18:38

Johnny Wulff Andersen wrote:

> Jeg må se, om jeg kan finde en type forlænger - for ja så vil jeg hellere
> undvære CD-drevet.

Du kan sagtens købe en adapter du kan sætte i din 4 pins, så du får et
ekstra 4 pins stik. Det har jeg haft gjort. Men det er nok ½ år siden.
Jeg købte mit hos computercity.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 18:50

> En ny strømforsyning til en ½år gammel Pc -
> det piner mig jo lidt

Må jeg spører om det er en medarbejder pc.

Hvis der er har jeg selv tænkt på at skifte mit x600pro-4 ud med et
X850XT-PE men er i tvivl om psu'eren på 350W er god nok.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-08-05 19:17

On Fri, 12 Aug 2005 19:50:05 +0200, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Hvis der er har jeg selv tænkt på at skifte mit x600pro-4 ud med et
>X850XT-PE men er i tvivl om psu'eren på 350W er god nok.

Sjovt nok nævnte manualen til mit grafikkort ikke noget om PSU krav,
men hvis vi tager nVidia kort har jeg set tommelfingerreglen 350W PSU
til enkelt kort, 500W til SLI. Mon ikke det er nogenlunde det samme
for ATI kort. (jeg kører forøvrigt selv med 480W PSU). Din PSU lægger
nok på grænsen, men måske det virker.

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 12-08-05 22:52

> [...]
> Desværre kan de ledninger, du nævner ikke nå!
> Jeg må se, om jeg kan finde en type forlænger - for ja så vil jeg hellere

Jeg er ret sikker på at du kan nøjes sætte et y kabel ind for at få et
ekstra strømstik. PSUen burde ikke have problemer med at levere nok strøm.

Det, du skal have, hedder et Y kabel eller en strømtyv, jeg vil tro du kan
få det i de fleste EDB forretninger.

Ellers har SHG dem i hvertfald.
Gå ind på www.shg.dk og klik på søg.
Søg efter vare nummer 270126 og 800008 for at se de to udgaver de har.
De koster 15 og 25 kr.

Mvh Martin Sinkjær

Fra : J. Andersen

Dato : 13-08-05 00:15

Tak - det stik vil jeg kikke efter.
I øjeblikket har jeg omfordelt, dem der er og taget en fra cd-drevet - så nu
er der strøm nok

Men har opdaget et nyt problem. jeg ved dog ikke om dette er den rigtige
gruppe at stille spørgsmålet i.
Det drejer sig om driveren til kortet vs. spillet Battlefield 2 (BF2)

Spillet virker når den driver, der kom med kortet (Asus driver fra 2004) er
installeret, men spillet siger jeg bør opdatere min grafikdriver, hvis man
skal have fuldtudbytte af grafikken. Men hvis jeg lægger en af de nye NVIDEA
eller ASUS drivere ind - ja så forsvinder den fejlmelding virker grafikken
ikke i 3D spil. Den bliver sort/hvid og ulæselig.
Hvad gør man så?

PC'en vil lige som heller ikke rigtigt acceptere grafikkortet og ved opstart
genstarter den (af og til) efter en laaaang fejmelding på en blåskærm med en
masse oplysninger om at noget hard-/software der konflikter. Den
efterfølgende (når pc'en er startet) fejlrapport melder tilbage, at det er
ASUS, der har været årsagen.
Mystisk.

Mvh Wulff

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-08-05 23:19

> [...]
> det piner mig jo lidt
> Desværre kan de ledninger, du nævner ikke nå!

Det er derfor det ikke kan betale sig at spare på ting som PSU fra
starten af...