Hvordan får man undertekster med over på T~
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 10-08-05 21:12

Hej i gruppen.

Jeg har efterhånden fået et rimeligt billede fra min S-video på grafikkortet
over på TV'et.

Normalt hvis jeg vil se en film, så bruger jeg BS-player, og bruger også
denne til at lægge undertekster på.

Jeg har nu det problem at filmen vises fint på TV'et, men der er ingen
undertekster på. Det har jeg på computerskærmen, men det hjælper jo ikke
meget når jeg vil sidde i stuen.

Er der nogen der ved hvordan jeg konfigurerer udgangssignalet til at medtage
tekster??

På forhånd tak

/LC

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-08-05 21:25

"Lars Christoffersen" <LC@edb.FJERNVENLIGSTdettedk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvordan jeg konfigurerer udgangssignalet til at
medtage
> tekster??

Jeg bruger The Core Mediaplayer til film.
Den kan også lægge undertekster på og disse kommer fint med over på TV'et.
I TCMP kan man selv konfigurere hvor på skærmen teksterne skal vises og hvor
store de skal være, hvis man kan det i BS Player, så prøv at lege lidt med
det.
Jeg skulle nemlig flytte underteksterne opad for at få dem med på TV'et.

Mvh
Benjamin

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-08-05 02:21

Lars Christoffersen wrote:
> [...]
> meget når jeg vil sidde i stuen.
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg konfigurerer udgangssignalet til at medtage

Kan forestille mig at underteksterne skrives som alm. tekst oven på det
video overlay som filmen udgør. prøv at sætte TV til primær device i stedet

Fra : Esben

Dato : 11-08-05 20:46

> [...]
>
> Jeg har nu det problem at filmen vises fint på TV'et, men der er ingen
> undertekster på. Det har jeg på computerskærmen, men det hjælper jo ikke

Prøv at sætte hak i "draw subtitles to overlay" i prefs.

--
Esben