Problemer med afvikling af video på Geforc~
Fra : Michael Henriksen

Dato : 10-08-05 19:53

Hej Gruppe!

Jeg har lige flyttet mit grafikkort Geforce mx5200 fra min gamle PC til
en ny PC (HP D530).
I min gamle pc virkede det perfekt, men i den nye har jeg problemer.
Når jeg prøver at afspille videoklip i mediaplayer bliver det kun vist i
4 eller 16 farver (ihvertfald mega dårligt).
Det gælder både AVI, MPG og også DVD film.

Det er ikke fordi skærmen eller grafikkortet ikke kan vise flere farver,
da alt andet end video virker perfekt. Alm. billeder JPG osv. er fint i
farverne.

Jeg har forgæves prøvet at installer forskellige codecs-packs, men jeg
tror ikke længere det er der problemet er.

Jeg har downloaded den nyeste Nvidia driver, men det hjalp heller ikke.

Er der måske nogle af jer, der har prøvet noget lign., og har nogle fif
eller gode råd?

På forhånd tak! - svar helst i gruppen :)
--

rgds.

Michael Henriksen

************************
Remove the car to reply!

Fra : ole møjdal

Dato : 17-08-05 15:01

"Michael Henriksen" <mykl@myklFORD.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller gode råd?
>
> På forhånd tak! - svar helst i gruppen :)

Hej jeg har samme problem med mit geforce 6800gt
og min maskine er en p4 3ghz 1024 pc3200 ddr og
2x200gb sata hd..
jeg har også prøvet alt nye driver osv.
men jeg fandt ud af hvis jeg installeret en gammel driver
( den der var med kortet ) så er der ingen problemer???
så jeg ved desværre ikke hvad problemet er men hvis nogle kan give mig
svarret vil jeg blive rigtig glad!!

håber nogle kan hjælpe :)

mvh. ole