Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort problemer !!!
Fra : Kalle Møller

Dato : 09-08-05 19:21

Jeg har købt et grafikkort : geforce fx 5500 og installeret det i min
maskine : amd 1050 mhx - 500 mb ram - win xp.
Når jeg skal spille spil fex hitman 2 eller americas army - er billedet
meget blinkende med henholdvis normal farve og meget rødt.
Jeg har prøvet at skifte til nyeste driver - og jeg har kørt dxdiag. Alt
dette har ikke hjulpet.
Det er en pc med onboard grafikkort - i bios har jeg skiftet paramerteret
fra "onboard agp" til "pci" - er dette ikke rigtigt ?
Kan det have noget med 3d delen at gøre - jeg har instaleret nyeste directx
version 9.

Hjælp ønskes

På forhånd tak
Kalle Møller

Fra : FedeDorit

Dato : 09-08-05 21:10

"Kalle Møller" <kgm@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra "onboard agp" til "pci" - er dette ikke rigtigt ?
> Kan det have noget med 3d delen at gøre - jeg har instaleret nyeste

Kunne måske konflikte med det onboard som du selv nævner.
Kan du ikke vælge AGP i stedet for PCI eller Onboard AGP??
Har du fjernet drivere fra Onboard grafikkort??

Hvilket bundkort er det??

Fra : Kalle Møller

Dato : 09-08-05 21:36

hvordan tjekker jeg hvilket bundkort jeg har ????
Kan jeg se det i dxdiag ?
Jeg har formateret og geninstalleret win xp flere gange - så onboard
driverne burdet være væk.

Fra : FedeDorit

Dato : 10-08-05 14:58

> [...]
> Kan jeg se det i dxdiag ?
> Jeg har formateret og geninstalleret win xp flere gange - så onboard

Ja men Windows kan jo godt installere nogen drivere hvis der findes nogen
der passer...så det skal slås helt fra såvidt som muligt(bios eller jumper)
Nogle bundkort slår dog onboard fra,når der detekteres et AGP/PCI kort.

Du kan hente Everest her
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en og derved få
oplysninger ang. hvilket bundbrædt du har.

Fra : Kalle Møller

Dato : 10-08-05 16:15

Ok der står ved
motherboard: motherboard navn: pcchips m810lr -
Motherboard ID 62-0914-001437-00101111-071595-SiS730S$M810LR_RELEASE
09/14/2001 S

Hvad gør jeg så ?????

Fra : FedeDorit

Dato : 10-08-05 16:39

> [...]
> motherboard: motherboard navn: pcchips m810lr -
> Motherboard ID 62-0914-001437-00101111-071595-SiS730S$M810LR_RELEASE

pcchips er sikkert producent og modelnummer er m810lr

SiS730 er sikkert chipsettet på bundkortet..

Så kan du kigge lidt her
http://www.pcchips.com.tw/PCCWeb/Products/ProductList.aspx?CategoryID=1&MenuID=16&LanID=0

Fra : Kalle Møller

Dato : 10-08-05 16:53

kan du ikke emaile mig - så kan jeg sende dig rapporten som everest lavede -
måske kan vi chatte videre over msn eller skype