Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Er AGP på vej ud?
Fra : Mr_Smith

Dato : 09-08-05 13:48

Jeg regner med at købe nyt grafikkort på et tidspunkt, men der kan godt
gå et stykke tid endnu (flere måneder).

Jeg skal have AGP, men er PCI Express's indtog ved at gøre kål på AGP så
man måske ikke skal vente for lang tid, hvis man vil sikre sig at kunne
købe et AGP kort overhovedet?

På forhånd tak.

//smith

Fra : FedeDorit

Dato : 09-08-05 14:50

"Mr_Smith" <no@spamspam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal have AGP, men er PCI Express's indtog ved at gøre kål på AGP så
> man måske ikke skal vente for lang tid, hvis man vil sikre sig at kunne

MSI har lavet et Radeon X800XL Germanium-VIII kort med BÅDE AGP og PCI-E
tilslutning...så det var en mulighed....

Men der er jo stadig millioner af AGP bundkort i pc´er verden over så det
forsvinder ikke lige fra dag til dag..

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 22-08-05 09:13

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> Men der er jo stadig millioner af AGP bundkort i pc´er verden over så det
> forsvinder ikke lige fra dag til dag..

Nej men de er på vej ud. 80% af alle komplet PCer der sælges i dag er med
PCI-E standard. Ca 20% af retail grafikkort der bliver solgt er AGP.
nVidia har heller ingen planer om at udgive deres nye GeForce 7800 serie som
AGP. Så jo AGP er ved at forsvinde foruroligende hurtigt.... jeg forstår
heller ikke iveren for at de kort skal forsvinde da man jo slet ikke engang
har udnyttet båndbredden ved AGP 4x standarden.
//Niels