Probl. med Asus V77000
Fra : Mik

Dato : 07-08-05 10:08

Håber denne gruppe er den rette for problemet! (ellers plejer der nok at
være en sjæl eller to der gør opmærksom på det )

Har en gammel PC (AMD 550 Mhz med tilhørende Asus V7700 grafikkort til.)
Kører sådan set upåklageligt og udfylder, lidt endnu, mine behov.
Var lige en tur i Merlin og fandt spillet: Civilization III, der blot
krævede en 300 Mhz Pc! Købte spillet og installerede det!
Men her er så problemet: Nå jeg starter det op, slukker skærmen for at
skifte opløsning (Sony Multiscan E200) og skriver så :"Out of scan range"
dette er ikke en normal "windows" meddelelse men en tekst som skærmen selv
skriver. Så starter intro filmen, som jeg godt kan se (Ser ud som om at den
kører i opløsnig 648 x 480, men ved det ikke). Når den slutter kommer der
formodentligt en menu, jeg ved det ikke for så skriver skærmen igen:"Out of
scan range!" Musikken kører og harddisken arbejder ind imellem, men skærmen
bliver stående i denne tilstand??

Jeg har hentet de sidste nye drivere fra Asus men dette har ikke løst
problemet, jeg har installeret spillet 3 gange uden held! Har hentet sidste
nye patch! Er ved at blive tosset for Pc'en skal resettes hver gang den går
i den tilstand!

Er der en venlig sjæl der har en løsning, eller kan fortælle mig løsningen,
noget af den, eller blot hvilken gruppe der passer til mit problem!?!?

På forhånd tak

Mvh Mik

Fra : ct

Dato : 07-08-05 23:16

det er din skærm der ikke kan klare opløsningen som spillet starter op i,
ikke dit grafikkort.

se om spillet kan starte op i en fail-safe mode eller om du kan ændre
opløsningen i spillet fra en konfig fil eller program...

Fra : Mik

Dato : 08-08-05 03:10

Tak for hjælpen! det var lige det der var problemet! Downloadede ny driver
til skærm og vupti!

Tak for hjælpen
Mvh Mik