test af 6800gt "128mb ram" hvor ?
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 06-08-05 20:20

hej jeg er meget tæt på at købe dette kort,
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103228 men kan ikke finde
nogen sider hvor de tester det ? jeg har i øjeblikket et geforce
fx5900xt og jeg vil godt vide lidt om hvor stor forskellen er op til
dette 6800gt med 128mb ram ? kender i nogen sider hvor det bliver
testet ? alle sider jeg har fundet tester de kun 6800gt med 256mb ram,
og det syntes jeg stadig at er for mange penge når jeg samtidig vil
købe en zalman kobberkøler og sætte på, for så ryger garantien jo

jeg plejer ellers ikke at være en nørd til at surfe på nettet men
denne gang har jeg sku givet op kan ikke finde test med dette kort

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-08-05 03:51

Ninja Ninjasen wrote:
> [...]
>
> jeg plejer ellers ikke at være en nørd til at surfe på nettet men
> denne gang har jeg sku givet op kan ikke finde test med dette kort

Jeg tror du skal holde dig fra det. én af fordelene ved 6800GT frem for
6800 er netop at GT'eren bruger GDDR3 RAM. Dette kort bruger alm. RAM,
og er derfor en forholdsvis handicappet udgave...

Fra : Flemming Joensson (9~

Dato : 07-08-05 07:47

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in news:PNSdnblZV-
OH6mjfRVnyuQ@giganews.com:

> Jeg tror du skal holde dig fra det. én af fordelene ved 6800GT frem for
> 6800 er netop at GT'eren bruger GDDR3 RAM. Dette kort bruger alm. RAM,
> og er derfor en forholdsvis handicappet udgave...

Det kort han linker til er så vidt jeg kan se et 6800GT, med AGP sokkel.

På edbpriser står der at det er DDR SDRAM - men på ASUS' side GDDR3:
http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=7&l3=3&model=256&modelmenu=1

/Flemming
--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 07-08-05 08:53

On 07 Aug 2005 06:46:48 GMT, "Flemming Joensson (9550 Mariager)"
<flemming@joensson.invalid> wrote:

>Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in news:PNSdnblZV-
>OH6mjfRVnyuQ@giganews.com:

>Det kort han linker til er så vidt jeg kan se et 6800GT, med AGP sokkel.

ja det skal være AGP sokkel

>På edbpriser står der at det er DDR SDRAM - men på ASUS' side GDDR3:
>http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=7&l3=3&model=256&modelmenu=1
>
>/Flemming

jeg har bare lagt mærke til at det har fået mange stjerner af dem der
har købt det derinde, en skriver at det er en gt-chip der sidder på
kortet og resten svarer til et alm 6800, og ja de skriver ikke noget
på Asuss siden om at der er billigere ram på kortet med 128mb ram, men
dem der sælger det skriver bare ddr ?

og for 1676 hos expres delivery er det ved at være en god pris syntes
jeg så jeg tror bare at jeg stoler på de gode ord der er skrevet af de
andre på edbpriser og så må jeg jo også stole på Asus

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 07-08-05 08:57

"Flemming Joensson (9550 Mariager)" <flemming@joensson.invalid> skrev i en
meddelelse news:Xns96AB595108DCAflemminjoenssoninval@62.243.74.162...

> På edbpriser står der at det er DDR SDRAM - men på ASUS' side GDDR3:
> http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=7&l3=3&model=256&modelmenu=1
>
> /Flemming

Det link du har givet er sgu da til et kort med ddr ram

mvh tp

Fra : Flemming Joensson (9~

Dato : 15-08-05 22:10

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> wrote in

> Det link du har givet er sgu da til et kort med ddr ram

Hvad mener du?

Dette er sakset fra ovenstående link:
"High-Speed GDDR3 memory interface"

Jeg har godt set 128MB DDR og 256MB DDR ikonerne, men hvad skal ovenstående
tekst på samme side så gøre godt for?

/Flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 10-08-05 08:24

ville bare lige melde at jeg har købt 6800GT 128mb ram kortet og det
sparker røv i forhold til mit gamle 5900xt. zalmankøleren er
genial næsten lydløs, og jeg spiller doom3 i ultrahigh details

Aquamark3 2005

5900xt : 29600

6800gt : 45000

Fra : Hans

Dato : 10-08-05 17:23

Ninja Ninjasen wrote:
> ville bare lige melde at jeg har købt 6800GT 128mb ram kortet og det
> sparker røv i forhold til mit gamle 5900xt. zalmankøleren er
> genial næsten lydløs, og jeg spiller doom3 i ultrahigh details

Du glemte lige en væsentlig detalje, nemlig opløsningen. Det kunne jo godt
være at nogen blev fristet til at købe et tilsvarende kort, og blev dybt
skuffet over at spillet i Doom3 hakker ved 1600x1200, hvilket det ganske
givet vil gøre.

Hans