Hjælp til signal på TV......
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-08-05 15:34

Hej i gruppen.

Jeg ved at dette er diskuteret tit herinde (har googlet dem igennem), men
jeg synes ikke rigtigt at jeg finder svar på mit problem.

Jeg er en af de mange som gerne vil have billede over på TV'et. Jeg har
brugt S-video fra grafikkortet og sendt signalet over i scart på TV'et.
Jeg har "Cloned" de to skærme med TV som primær (så jeg kan se film).

Som så mange andre fortæller så mangler jeg farverne. Der er fine farver på
under opstarten af windows, hvorfor jeg ikke mistænker at jeg skal bruge et
color-fix kabel, men at jeg kører NTSC på udgangen istedet for PAL.

Hvis dette er korrekt, så mangler jeg lidt hjælp til at tvinge PAL igennem
istedet for NTSC. Hvor i controlcenteret finder jeg indstillingen til PAL /
NTSC på TV-out???
Det skal siges at under
TV-properties ->formats har jeg valg B/PAL.

Hvis der er andre fejlmuligheder, så vil jeg gerne guides hen til dette.

Mit grafikkort er: ATI 9800XT
Kører nyeste ATI catalyst med control center.

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen

Fra : Allan \(6630\)

Dato : 06-08-05 15:43

af en eller anden underlig grund gør mit tv det samme, jeg tager så
fjernbetjening, trykker på av, så den skifter over på s-vhs og tilbage igen,
og vupti... Aner ikke hvor jeg skal igennem denne, omend lette, procedure
hver gang...?

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-08-05 19:14

Allan (6630) wrote:
> [...]
> fjernbetjening, trykker på av, så den skifter over på s-vhs og
> tilbage igen, og vupti... Aner ikke hvor jeg skal igennem denne,

Det er fordi grafikkortet skifter til Composite output hvis det ikke kan
måle 75ohms modstand på ledningen.

Eller noget i den stil i hvert fald.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Flemming Joensson (9~

Dato : 07-08-05 07:53

"Lars Christoffersen" <LC@edb.FJERNVENLIGSTdettedk> wrote in

> Hvis der er andre fejlmuligheder, så vil jeg gerne guides hen til dette.

Tryk et par gange på din AV knap på din fjernbetjening. Når jeg smækker
laptoppen til tv'et så har jeg sort/hvid signal på én AV kanal - AV2, mens
jeg på en anden (som sjovt nok hedder AV2S - S som i S-Video :)) har farver
på.

Mit TV er et 6 år gammelt Panasonic 25" så med mindre dit tv er meget
gammelt vil jeg gætte på at dit fjernsyn nok kan noget tilsvarende
funktion.

Mvh.
Flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.