Kort med bedste TV-out?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 02-08-05 11:42

Hej.

Jeg har haft mit aldrende ATi Radeon 8500 (built by ATi) sat til TV'et
(via s-video) for forsøgsvis at bruge PC'en som DVD-afspiller, men jeg
må sige jeg blev noget skuffet over billedekvaliteten. I sammenligning
med min stationære Sony DVD-afspiller, der er tilsluttet TVet med
RGB-scart var billedet væsentligt mere sløret og "fladt" i farverne.

Er der grafikkort på markedet i dag der kan hamle op med
billedkvaliteten fra en stationær DVD-afspiller?

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Flemming Joensson (9~

Dato : 07-08-05 08:37

Jesper Rasmussen <mejr@privacy.net> wrote in

> Er der grafikkort på markedet i dag der kan hamle op med
> billedkvaliteten fra en stationær DVD-afspiller?

Lav et VGA ->Scart kabel, så får du også RGB fra PC'en.

Så skulle du være kørende med lækker billedkvalitet med dit nuværende kort.
Hvis du allerede bruger VGA udgangen til din skærm, så kan du bruge en DVI-
>VGA konverter før VGA-Scart kablet, hvis dit kort altså har DVI.

Sådan laver du kablet:
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Mvh.
Flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 08-08-05 06:26

On 07 Aug 2005 07:37:09 GMT, Flemming Joensson (9550 Mariager) wrote:

> Lav et VGA ->Scart kabel, så får du også RGB fra PC'en.
>
> Sådan laver du kablet:
> http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Tak for linket - det ser spændende ud. Har du selv prøvet løsningen og i
så fald, hvordan er kvaliteten i forhold til S-video?

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-08-05 19:19

Jesper Rasmussen wrote:

> Tak for linket - det ser spændende ud. Har du selv prøvet løsningen
> og i så fald, hvordan er kvaliteten i forhold til S-video?

Jeg har et Radeon 7000 PCI permanent tilsluttet mit TV med sådan et
kabel, som beskrevet på ovenstående website.
Hvis du ikke er tilfreds med billedkvaliteten du får ved sådan en
løsning, bliver du aldrig tilfreds!

Lad være med at bruge en sekundær udgang til det, dit grafikkort kan
ikke køre 15KHz interlaced på den ene udgang og 31KHz VGA på den anden
samtidigt. Hvis du gør det alligevel kan du ikke bruge din PC monitor
når du ser film.

Det er bedre med et seperat kort, som f.eks. et Radeon 7000 PCI som er
meget billigt og glimrende til formålet.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk