Radeon X850XT + Atitool
Fra : Hans

Dato : 30-07-05 02:49

Jeg leder efter nogen som har erfaringer med PowerColors Radeon X850XT PE
sammen med ATITool.

Det jeg specielt er interesseret i er, om alle features i ATITool er
understøttet af kortet, såsom blæserstyring, temperaturaflæsning, 3D
detektering, osv. osv.

Jeg har i øjeblikket et PowerColor Radeon X800XT i AGP-udgave, og det
understøtter alle features i ATITool, men jeg vil godt være sikker inden jeg
vælger et nyt PCI-Xpress baseret PowerColor grafikkort.

Anyone?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 19:59

> [...]
> understøtter alle features i ATITool, men jeg vil godt være sikker inden
> jeg vælger et nyt PCI-Xpress baseret PowerColor grafikkort.

Du ved det måske godt , men et PCIe grafik kort kan kun sidde i et bundkort
med PCIe og ikke med et agp.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Hans

Dato : 30-07-05 20:04

Kimila wrote:

> Du ved det måske godt , men et PCIe grafik kort kan kun sidde i et
> bundkort med PCIe og ikke med et agp.

Med en passende hammer går det nok.

Bare rolig. Bundkortet bliver skiftet ved samme lejlighed.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 20:49

> Med en passende hammer går det nok.
>
> Bare rolig. Bundkortet bliver skiftet ved samme lejlighed.

Jeg går og overvejer at købe sådan et kort som du i Asus navn men kan du sig
mig hvor meget score det kort du har nu i f.eks 3dmarks 2003 og 2005.

Jeg ved nemlig ikke om X850XT PE er hurtiger og pengene værd.

Undskyld jeg spører i dit ?.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Hans

Dato : 30-07-05 20:58

Kimila wrote:

> [...]
> og 2005.
> Jeg ved nemlig ikke om X850XT PE er hurtiger og pengene værd.

Mit X800XT har en score på 6130 i 3dmark05 og 12326 i 3dmark03 med en Athlon
64 3800+ cpu. Begge scores med standardindstillinger i 3dmark og ingen OC.

Hans

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 30-07-05 21:24

> Mit X800XT har en score på 6130 i 3dmark05 og 12326 i 3dmark03 med en Athlon
> 64 3800+ cpu. Begge scores med standardindstillinger i 3dmark og ingen OC.

Det lyder voldsomt... Hvilket system har du og hvilke drivere kører du med?

Med mit X800XL og AMD 3500+ får jeg 10475 i 03 og 4789 i 05...
http://memos.dk/sbn/hardware2005/index13.php

Fra : Hans

Dato : 30-07-05 21:51

Esben von Buchwald wrote:

> Det lyder voldsomt... Hvilket system har du og hvilke drivere kører
> du med?
> Med mit X800XL og AMD 3500+ får jeg 10475 i 03 og 4789 i 05...
> http://memos.dk/sbn/hardware2005/index13.php

Der er faktisk et ret stort spring i ydeevne fra XL til XT, og efter min
mening kan det ikke betale sig at gå efter XL hvis hastighed er en mere
væsentlig parameter end prisen.

Driverne er i øjeblikket v. 5.6 uden Catalyst kontrolpanelet, og de bliver
opdateret når min vej falder forbi ATI's site, så det er ikke ved hver
release jeg husker at opdatere, og jeg ved ikke om der er kommet nyere siden
da.

Bundkortet er et Asus A8V Deluxe, Athlon 64 3800+ med Venice kerne, og 1 GB
CL2 ram, men ingen OC nogen steder.

Jeg har planer om at opgradere til Asus A8N-SLI Premium og PowerColor X850XT
PE, men vil ikke gøre det før jeg er sikker på at grafikkortet understøtter
alle funktioner i ATITool. Der er nemlig ret meget at spare i strøm ved at
køre kortet underclocket i 2D og ved lavere corefrekvens i de ikke så
krævende spil, og den funktion vil jeg ikke undvære.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 00:35

> Mit X800XT har en score på 6130 i 3dmark05 og 12326 i 3dmark03 med en
> Athlon 64 3800+ cpu. Begge scores med standardindstillinger i 3dmark og
> ingen OC.

Hej Hans.

Jeg ville ønske jeg også havde sådan en score.

Jeg har testet mit grafikkort via 3dmarks 2003 og 3dmarks 2005 og får kun
den her score.

3dmarks 2003 giver en score på 3194.

3dmarks 2005 giver en score på 1296

Mit grafikkort er et x600pro-4 i det her system.

FujitsuSiemens Scaleo T.

Intel® Pentium 4® 550 3.4 GHz
800 MHz fsb
1 mb L2 cache
Chipsæt i915P/ICH6R
Midi ATX formfactor
PCI Express
RAID
Green & Silent motherboard
1024 MB DDR RAM /400MHz /PC3200
250 GB HDD SATA 7200 RPM
ATI® Radeon X600Pro-4T 256 MB DDR
PCIexpress, VIVO, DVI
LAN, firewire
WLAN 802.11g
DVD Drev
DVD brænder drev (double layer) inkl. Software
+/- format
Cardreader

Selv syntes jeg den er nogenlunde uptodate, men den er sløv i diverse tests.

Er der noget galt her, eller er grafikkortet bare sløv.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-07-05 00:53

"Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville ønske jeg også havde sådan en score.
>
> Jeg har testet mit grafikkort via 3dmarks 2003 og 3dmarks 2005 og får kun
> [...]

Mener jeg fik det samme i 3dmark05. Har skruet lidt på hastigheden med
AtiTool, og nu skorer det omkring 1800, og efter jeg opdaterede til den
nyeste driver version, faldt min score lidt..

Ved dog ikke om jeg vil kører videre med den "høje" fart.

Mit pc er ellers magen til din.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-08-05 20:13

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyeste driver version, faldt min score lidt..
>
> Ved dog ikke om jeg vil kører videre med den "høje" fart.

Jeg har lige prøvet at kører testen igen. Og kan se at jeg faktisk får 1741
uden at have skruet på hastigheden. Med medium overclock skorer den 1850 og
med fuld speed 2069.
Så de 1296 dit det får er godt nok ikke meget. Har du prøvet med AtiTool at
se hvad din core og mem speed er ?

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Hans

Dato : 31-07-05 03:34

Kimila wrote:

> 3dmarks 2003 giver en score på 3194.
>
> 3dmarks 2005 giver en score på 1296
>
> Mit grafikkort er et x600pro-4 i det her system.
>
> Er der noget galt her, eller er grafikkortet bare sløv.

Der er nok ikke mere at hente med det grafikkort. Hvis du vil have mere fart
for rimelige penge skulle du overveje et GeForce 6600GT, for ellers er der
ingen vej udenom at lokke muldvarpen frem i lyset, og betale de ca. 3500 kr.
for et X850XT eller PE.

Skal det være helt vildt er der jo GeForce 7800, men dels er prisen noget
for høj endnu, men jeg har heller ikke lyst til at blive guldkunde hos Nesa.

Hans

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 30-07-05 12:39

> Skal det være helt vildt er der jo GeForce 7800, men >dels er prisen noget

Jeg har lige købt et Asus X850XT, siden ati radeon 8500 kom frem har jeg
været tro mod ATI på grund af deres framragende 2D + 3D kvalitet + ydelse,
men nu ryger mit X850XT tilbage på 14 dages retur ret til fordel for
7800GTX, pris forskellen er kun 400kr derimod er ydelsen over 30% bedre og
kvaliteten er heller ikke længere til ATI's Fordel. Venligst Glenn

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 30-07-05 21:26

> Det jeg specielt er interesseret i er, om alle features i ATITool er
> understøttet af kortet, såsom blæserstyring, temperaturaflæsning, 3D
> detektering, osv. osv.

Jeg har et X800XL fra Club3D, det bliver detected som powercolor af
bl.a. Everest, og jeg tror det er samme kort bare med anden køler.

På mit kort kan jeg sagtens bruge de features med detection af artifacts
i ATITool osv. samt overclocking

Jeg kan læse temperaturen i ATI Tray tools, så det virker også fint. Jeg
ved ikke med blæserstyring, jeg har ikke stødt på det da jeg kørte med
standardkøler, og nu har jeg en Zalman VF700Cu på det, som får direkte 5v

Fra : michael bs

Dato : 19-08-05 09:42

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et X800XL fra Club3D, det bliver detected som powercolor af bl.a.
> Everest, og jeg tror det er samme kort bare med anden køler.

undskyld jeg stiller et dumt spørgsmål men hvad er forskellen på
producenternes x800xl kort? køling og bundled software? de yder vel ens?
Grunden til jeg spørger er at jeg på en tysk netbutik så et ati radeon
x800xl til godt 2000kr. Men den stod som et no name produkt.
Når jeg slår ati radeon x800xl op på edbpriser, hedder de Sapphire... det
gjorde de ikke på den tyske netbutik. Nogen der kan rede forvirringen ud?

mvh Michhael