Plastik-tank
Fra : Claus Øster

Dato : 05-06-01 22:16

Hej NG

Lige et enkelt spørgsmål, der kom frem i en diskussion om plastiktanke.

Min kammerat påstår at en MC ikke kan synes med en plastiktank i DK, men det
er min altså blevet?

Har han ret? For det mener jeg jo ikke han har

For hvordan kan den lille sysnmand overse min meget let genkendelige 20L
plastik tank og ikke kommenterer det.

Jeg husker en kommentar fra synsmanden: "Det var da en stor tank!" hvortil
jeg svarede: "ja"

Claus Ø

Yamaha XT 550 (nu 600)

Fra : Michael K.S.

Dato : 06-06-01 03:48

On Tue, 5 Jun 2001 23:15:44 +0200, "Claus Øster" <coj@asb.dk> wrote:

>Lige et enkelt spørgsmål, der kom frem i en diskussion om plastiktanke.
>
>Min kammerat påstår at en MC ikke kan synes med en plastiktank i DK, men det
>er min altså blevet?

Det bliver Aprilia ked af at høre for en RS250 har plastictank.

>Har han ret? For det mener jeg jo ikke han har

Nej !!

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 06-06-01 09:35

> Min kammerat påstår at en MC ikke kan synes med en plastiktank i DK, men
det
> er min altså blevet?

RS125 og RS250 er ligefrem typegodkendte med plastik tank. Og lur mig om
ikke der er en dynge offroadere som også er det.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 06-06-01 10:14

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
> [...]
>
> RS125 og RS250 er ligefrem typegodkendte med plastik tank. Og lur mig om
> ikke der er en dynge offroadere som også er det.

Selv om det ikke er en off-roader, er BMW K1200RS også typegodkendt med
plastic-tank.

Carsten
K1200RS

Fra : Sonny Toft

Dato : 06-06-01 10:23

Det er det samme med Aprilia RSV Mille

Sonny
R6

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 06-06-01 15:05

> Det er det samme med Aprilia RSV Mille

....og Falco.

Mvh
Steen

Fra : Steffen Voss Jepsen

Dato : 06-06-01 14:05

Og vi fortsætter....

Aprilia SL1000 og Yamaha SZR660 har platictank...

Sonny Toft <sot@eci.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fksp6$ce4$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-06-01 16:45

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
> det
>
> RS125 og RS250 er ligefrem typegodkendte med plastik tank. Og lur mig om
> ikke der er en dynge offroadere som også er det.

Joh...
Alle KTM'erne fx. har også plastictank.
Der var en gang din kammerat havde ret, men det ligger snart 10 år tilbage i
tiden.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 06-06-01 15:00

Claus Øster <coj@asb.dk> skrev i en

> [...]
men
> det er min altså blevet?
> Har han ret? For det mener jeg jo ikke han har

Som det fremgår er der talrige eksempler på plasttanke!
Men der er dog noget om det, for jeg husker også en regel derom fra min
tidlige MC- ungdom, hvor selv alu-tanke ikke kunne tillades!

Men hvornår at reglerne har ændret sig kan jeg ikke gennemskue - Ofte
er det sådan at lovigivningen er temmelig konservativ, indtil en
producent benytter en given ting for første gang: Sådan har det været
med blinklys, stoplys, twinsadel, kørelys (biler!) og meget meget andet
(selv hjelmbrug har været decideret forbudt ved mc-kørsel på offentlig
vej!), så det er sikert på samme måde at plast-tanke er blevet "smuglet"
igennem
lovgivningens forstokkethed :-/

--
Armand

Fra : Claus Øster

Dato : 06-06-01 22:21

Jamen, mange tak for svarende, det er jo overvældende med al den viden I har
derude.

Jeg vil 'slå' min kammerat oven i hans knold med dette svar.

mvh

Claus Ø