OE 4.5
Fra : Karen Seiersen

Dato : 05-06-01 22:06

Hej Nyhedsgruppe

Jeg har hidtil brugt Netscape comm. men prøver så småt at sætte mig ind
i OE og IE 4.5.

Jeg har kunnet importere mine kontaktpersoner i maildelen....... men kan
ikke importere sendte mails m.m., heller ikke de nyhedgrupper jeg har
abb. på... bl.a. edb. mac, en venlig sjæl der kan fortælle hvordan ???

Tak

Hilsen Karen

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 05-06-01 22:45

Karen Seiersen <kv@mail.dk> wrote:

> [...]
> ikke importere sendte mails m.m., heller ikke de nyhedgrupper jeg har
> abb. på... bl.a. edb. mac, en venlig sjæl der kan fortælle hvordan ???

For det første vil jeg anbefale dig at opgradere til OE 5.02 og så skal
du tage info på den op tildele den rigeligt med hukommelse, så meget
som du kan afse, f.eks. 50MB, så vælger du File-->Import Her vælger du
Import from an application og klikker i højrepilen, vælg Import from
Netscape Communicator 4.0 or higher og klik så i højrepilen igen. Når du
så har importeret dine mails kan du så ændre OE's hukommelsestildeling
til det anbefalede. OE er meget langsom til at importere mails hvis ikke
den får hukommelse nok.
--
Jesper Oersted. My mailaccount is spamfiltered by ORBS.
http://www.orbs.org.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 06-06-01 22:09

Jesper Ørsted wrote:

> [...]
> så har importeret dine mails kan du så ændre OE's hukommelsestildeling
> til det anbefalede. OE er meget langsom til at importere mails hvis ikke

Hej Jesper

Tak for dit svar

Jeg har nu installeret OE 5.02 DK, og givet den RIGELIGT med hukommelse
(94088) har prøvet at importere diverse mails, nyhedsgrupper, kontaktpersoner
fra Netscape, dette begynder den så også på, men slutter før den er færdig,
d.v.s. det er ligesom den "nægter" hvad gør jeg mon forkert ??

Hilsen Karen (macbruger)

Fra : Karen Seiersen

Dato : 06-06-01 22:17

> [...]
> fra Netscape, dette begynder den så også på, men slutter før den er færdig,
> d.v.s. det er ligesom den "nægter" hvad gør jeg mon forkert ??

Hej igen
Vil lige fortælle at når jeg prøver at importere begynder OE at importere, men
strak derefter kommer der en OS dialog og popper op hvor jeg skal vælge en mappe
på HD, vælger så Netscape, der har mulighederne Essential files, Import,
Nethelp, plug ins m.fl.

Har prøvet dem, men også fra systemmappen indstillinger !!

Hvad nu ??

Mac hilsen Karen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 07-06-01 21:32

> [...]

> Essential files, Import, Nethelp, plug ins m.fl.
>
> Har prøvet dem, men også fra systemmappen indstillinger !!

Der er desværre en "oversættelsesfejl" (eller hvad man skal kalde det) i
OE 5.02 DK, som gør at den ikke kan finde en engelsksproget Netscapes
mapper ved import. I stedet leder OE efter nogle danskklingende
mappenavne, men der har som bekendt ikke eksisteret en dansk NC i lang
tid.

Der er to muligheder:

1. Brug en engelsk version af OE.

2. Sammenlign en dansk og engelsk OE med et program som ResEdit, find de
problematiske tekststrenge, kopier fra engelsk til dansk, gem. Jeg har
såden en "hacket" version liggende på arbejdet, fra da et par af de
ansatte skulle flyttes fra NC 4.5 til OE 5 DK. Den kan du få tilsendt
hvis ønskeligt.

Thomas Tvegaard

Fra : Karen Seiersen

Dato : 07-06-01 21:55

Thomas Tvegaard wrote:

> [...]
> såden en "hacket" version liggende på arbejdet, fra da et par af de
> ansatte skulle flyttes fra NC 4.5 til OE 5 DK. Den kan du få tilsendt

Hej Thomas

Tak for din respons........ jeg har prøvet ALT idag..... uden resultat og
nået til samme konklussion.
Dette kunne dog lade sig gøre i OE 4.5 både importere mails og
kontaktpersoner.
Dette sammenholdt med, at hvis jeg nogen gange vil medsende in lille
annimeret "giffer" i mailen, kan dette ikke lade sig gøre i OE heller ikke i
4.5, men dette funker i NC 4.5.

Så jeg må indrømme at jeg er gået tilbage til min NC UK ver.. Også fordi jeg
ikke kunne få nyhedsgruppernene ........bl. a. edb. mac ind i OE.

Men tak for tilbuddet og hjælpen

Mac hilsen Karen