TNT2 + Asus P5A med Ali-chipset + W2K
Fra : Tim Holt Jørgensen

Dato : 05-06-01 21:59

Hej.

Har et mystisk problem med et Asus P5A bundkort sammen med et TNT 2 M64
Grafik sammenholdt med Windows 2000.

Alt virkede fint under Windows 98, men ville så have Windows 2000 på
maskinen, så alt blev slettet og Windows 2000 installeret, men da alt var
konfigureret og maskinen skulle starte for alvor første gang, så fik jeg
bare sort skærm under opstart.

Har prøvet med andet TNT2 og de nyeste drivere fra Nvidia, men uden
resultat. Der er stadig kun sort skærm under opstart.

Er der andre som har prøvet samme fejl eller kender problemet? Måske er det
Ali-chipset'et som spøger igen.

Tim

Fra : raven

Dato : 06-06-01 09:29

On Tue, 5 Jun 2001 22:58:58 +0200, "Tim Holt Jørgensen"
<skraldespand@usa.net> wrote:

> [...]
>resultat. Der er stadig kun sort skærm under opstart.
>
>Er der andre som har prøvet samme fejl eller kender problemet? Måske er det

Du kan prøve med en nyere bundkort bios.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/

1011.04 er en beta bios (til k6-2+ og k6-3+ cpu'er) men den virker
udmærket.

Men 1007a fra august 1999 skulle også være ny nok til tnt chipset
grafik.

Flashprogram skal du køre på en boot diskette:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/
læs vejledning grundigt. En mislykket biosflash er det allerværste.

Når du så har fået bootbillede, så er der nye ali agp drivere:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/

Asus v7100 geforce2 mx virker på bundkortet ! dog ikke i turbo mode
(dette sættes i bios). Ja, kortet er agp4x.

Der er iøvrigt et par relevante bios indstillinger:

- boot med agp first
- agp aperture size (skal være mindre end sdram mængde)
- fast rewrite
- mode: turbo (agp2x) eller normal (agp1x)

hilsen

John

Fra : Bo Steffensen

Dato : 06-06-01 16:10

Har samme problem med Creative tnt2 vanta pci version - Ved boot 2k - sort
skærm i 98se alt ok Har opgivet... -(

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 06-06-01 19:55

"Tim Holt Jørgensen" <skraldespand@usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultat. Der er stadig kun sort skærm under opstart.
>
> Er der andre som har prøvet samme fejl eller kender problemet? Måske er

Hej.

Jeg har haft denne konfiguration, mit kort var et Creative TNT2 Vanta pci
version.
Løste det ved at starte op i VGA tilstand (i menuen med fejlsikret osv.)
Derefter installerede jeg en detonator til W2000 og alt kørte derefter.
Bios på mit P5A er 1007a. Sjovt nok er Creative TNT2 Vanta understøttet i
W2000 med en signeret driver!!.
Men virker altså ikke. Prøv dette og se om i kan bruge det til noget.

Hilsen Erik.

Fra : [CSiP]©

Dato : 07-06-01 19:55

> Jeg har haft denne konfiguration, mit kort var et Creative TNT2 Vanta pci
> version.
> Løste det ved at starte op i VGA tilstand (i menuen med fejlsikret osv.)

Jeg har prøvet det så langt, og måtte her have et andet (eks. 2mb S3), og
installere driver til kortet, lukke og skifte, og derefter opdatere til
Detonator....

--
[CSiP]©
(Gad ikke at skrive så meget, håber du kan bruge noget af det vi alle