Ingen Java programmer genkender mit danske~
Fra : Thomas Schulz

Dato : 05-06-01 21:00

JBuilder, NetBeans etc.
fx kan jeg ikke skrive *()}{;:<>[]

uden at skulle ty til gætterier ...
kører Win2K..

Kan jeg afhælpe det?

Thomas

Fra : Jan Bentzen

Dato : 07-06-01 11:15

Og dit Input Locale / keyboard Layout er naturligvis sat til danish ?

Fra : Thomas Schulz

Dato : 08-06-01 19:24

> Og dit Input Locale / keyboard Layout er naturligvis sat til danish ?

Jeg har været i Java Plug-in properties i kontrolpanelet. Der er ikke den
slags setup.
Og alle andre steder i min Win2K (som også er DK) er det sat til dansk
(inklusiv keyboard setup).

Jeg har søgt på www.google.com
men der står ikke noget information, hvordan man helt generelt
sætter alle java programmer op til dansk (så e.g. JBuilder virker).

Thomas

Fra : Thomas Schulz

Dato : 10-06-01 13:20

Nevermind
En ny computer med frisk geninstallation har ikke de problemer.
Nu skal den gamle alligevel snart over på Linux.
Så problemet er løst.

Thomas

Fra : Jan Bentzen

Dato : 10-06-01 13:24

Hmmm tjahh

Forte kan - så vidt jeg husker - startes med parameteren 'locale' fra
prompten

fx: runide -locale da:DK

Kender desværre ikke JBuilder spec. godt!

Ellers ved jeg sørme ikke - hvilken java (java -version) bruger du ? Måske
skulle du prøve en ny/anden....?

/jan

Fra : Thomas Schulz

Dato : 10-06-01 21:39

> Forte kan - så vidt jeg husker - startes med parameteren 'locale' fra
> prompten
>
> fx: runide -locale da:DK
Mange tak fordi du prøvede at hjælpe.

> Ellers ved jeg sørme ikke - hvilken java (java -version) bruger du ? Måske
> skulle du prøve en ny/anden....?
På min nye computer har jeg installeret 1.3.1 (på den gamle var det 1.3.0
:).
Heldigvis har jeg ikke problemet på min nye computer (ved ikke hvad
forskellen rent setup mæssigt skulle være).
Det er for iøvrigt også noget sjovere at køre java programmer på en P3 end
P2 :)

Regards
Thomas Schulz