Andet multimedie
bentjuul 3670
OT? Scanner fryser Corel PP
Fra : per

Dato : 06-09-05 20:39

Muligvis OT i denne gruppe, men måske nogen kender problemet - og måske
endda en løsning på det?

Jeg bruger Corel PhotoPaint 10 til at scanne fra. Første gang kan jeg være
heldig at min Canon D1250U2 tager et enkelt scan, prøver jeg en gang til
fryser PhotoPaint.
Jeg kan godt (crtl-alt-del) lukke Corel ned, og starte det igen, men hvert
nyt scan kræver at pc´en lukkes helt ned, og at strømmen til scanneren
afbrydes lidt.

Jeg har prøvet at:

Slette/geninstallere scanner software - nye og gl. versioner.
Slette/geninstallere alle usb-drivere
Bruge de andre usb-porte
Geninstallere twain-driveren
Slette/geninstallere Corel 10 pakken
Slette 10 pakken / installere 9-pakken
Lade naboen prøve min scanner, der er identisk med hans (virkede fint)
Spørge Canon (det sker der ikke noget ved)
Råbe grimme ord rigtig højt (jeg fik det lidt bedre)

Problemet har været der et par år - har nogen prøvet noget der ligner?

--
*'¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨Per______
www.salg.soehus.dk

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 06-09-05 21:56

Hej Per

Har du prøvet F8 fidusen - fidusen går ud på at du når du starter
Photopaint, holder F8 tasten nedtrykket. Programmet spørger dig derefter om
du virkelig ønsker at, få nulstillet PP. Det som sker er at du veder tilbage
til de oprindelige fabriksindstillinger, og derved får slette alle
eventuelle dårligdomme. Prøv det.

Har du husket at fortælle PP, hvilken scanner driver du bruger? Under
"File - Acquire Image - Select source"

Mvh
Anders

Fra : per

Dato : 06-09-05 22:32

"Anders Rehhoff"

> [...]
> tilbage
> til de oprindelige fabriksindstillinger, og derved får slette alle

Ja, nu har jeg...

> Har du husket at fortælle PP, hvilken scanner driver du bruger? Under
> "File - Acquire Image - Select source"

Ja, og da PP nu var nulstillet måtte jeg fortælle den det igen.
PP frøs med det samme...

Per

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 06-09-05 22:59

Så har jeg løbet tør for andre gode forslag, prøv evt i Corels NG, du finder
den ved at søge på deres hjemmeside.

Fra : Kim :-)

Dato : 07-09-05 00:22

per skrev i meddelelsen <21d39$431df063$3e3d8639$5428@news.arrownet.dk>...
> [...]
>Råbe grimme ord rigtig højt (jeg fik det lidt bedre)
>
>Problemet har været der et par år - har nogen prøvet noget der ligner?

Virker scanneren med et andet program ?

Bruger du winXP ? så prøv at hente en XP driver hos cannon,
ellers er der et trick fra en anden gruppe :
Find the twain_32.dll on the the XP CD, copy>pasted it into
the windows twain-library -

Det er ikke sikkert at det virker, på nogle systemer dutter denne scanner bare ikke.
--
Sommerhygge
Kim

Fra : per

Dato : 07-09-05 17:48

"Kim " <

> Bruger du winXP ? så prøv at hente en XP driver hos cannon,

Det har jeg prøvet rigtig tit

> ellers er der et trick fra en anden gruppe :
> Find the twain_32.dll on the the XP CD, copy>pasted it into
> the windows twain-library -

Jeg har søgt på cd-en - der nærmeste jeg kan komme er TWAIN_32.DL_

Den ligger sikkert og er rar pakket eller sådan noget. Hvis du vil sende mig
en kopi af din

twain_32.dll kan jeg prøve den mulighed også =>
perlhSNABELAjubii.dk

> Det er ikke sikkert at det virker, på nogle systemer dutter denne scanner
> bare ikke.

Er det specielt canon scanneren du mener ? - jeg tror efterhånden det er
rigtigt....

hilsen Per

Fra : Kim :-)

Dato : 08-09-05 02:57

per skrev i meddelelsen ...

>Er det specielt canon scanneren du mener ? - jeg tror efterhånden det er
>rigtigt....
>
>hilsen Per

Jeg har ikke xp installeret i øjeblikket, hvis det ka' vente til weekenden.
så skal jeg da gerne installere xp og hive en kopi af twain ud til dig.

http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadDetailAct&fcategoryid=235&modelid=6622
klik på drivers/software siden åbner i et nyt vindue
Der er en WIA driver og en twain driver

Nuvel windows XP's WIA driver kender ikke Canon scanneren, og har åbenbart
en dårlig vane med at installere en WIA driver for ukendte scannere, som
får det hele til at gå i ged.

Et tips går ud på at hive usb kablet til scanneren ud.
afinstallere driveren og scangear softwaren.
genstarte spilledåsen.
installere scangear softwaren og twaindriveren, (jeg går her ud fra at twain driveren bliver
installeret med softwaren)
Derefter skulle det måske være muligt at få det til at virke når du sætter usb kablet til igen.

hvis dette også fejler må du prøve forfra igen, og denne gang så smide canons WIA driver ind først.

Med hensyn til scanneren er der skam ikke noget i vejen med den, det er mere win XP
der er en underlig fætter
--
Sommerhygge
Kim

Fra : Kim :-)

Dato : 08-09-05 03:11

>hvis dette også fejler må du prøve forfra igen, og denne gang så smide canons WIA driver ind først.

Dvs installere du WIA driveren skulle det ikke være nødvendigt at installere twain driveren.

Fra : per

Dato : 08-09-05 05:37

"Kim "

> Dvs installere du WIA driveren skulle det ikke være nødvendigt at
> installere twain driveren.

Jeg fjumrede selvfølgelig og installerede twaindriveren først.

Total frys når jeg ville scanne

Så hentede jeg WIA driveren, der åbenbart overskrev twaindriverens
forpligtelser, og nu kører det hele bare klippestabilt.

Mange tak for hjælpen - og nu hvor jeg har en anden CanosScan bruger:

Scanneren skal altd bruge tid på at "heate lampen op", osse selv om den lige
har taget et preview. Har du fundet en måde at omgå det på - eller skal man
bare leve med det?

Per - der nu kan scanne og scanne og scan...

Fra : Kim :-)

Dato : 09-09-05 00:50

per skrev i meddelelsen <731d8$431fbfec$3e3d8639$27923@news.arrownet.dk>...

> [...]
>bare leve med det?
>
>Per - der nu kan scanne og scanne og scan...

Jeg tror ikke der er en løsning på det med WIA driveren,
men bruger man Twain driveren skulle man kunne gøre dette :
Find "D125UFW.INI"

Søg efter følgende linie:

CalibrationSwitch=1

Ændre dem til:

CalibrationSwitch=0

Om ikke andet nu virker scanneren jo, og hehe jeg er ikke selv
Canoscan bruger, jeg har en oldgammel Agfa Snapscan1236
og den laver også det der "warmimg up" gøgl ved hver scanning.
Fortsat go scanning
--
Sommerhygge
Kim

Fra : per

Dato : 09-09-05 15:55

"Kim "

> [...]
> Canoscan bruger, jeg har en oldgammel Agfa Snapscan1236
> og den laver også det der "warmimg up" gøgl ved hver scanning.

Jeg fandt ini-filen i system 32 og ændrede det. Så det virkede selv om det
skulle være WIA-driveren der skulle være aktiv

Samtidig pillede jeg også ved nogle warm-up parametre, det hele går
hurtigere nu, og preview-skiltet popper op som sædvanlig, men den scanner
med det samme.

Endnu en gang tak, Kim.

Per

Fra : Kim :-)

Dato : 09-09-05 23:12

per skrev i meddelelsen <1a805$4321a235$3e3d8639$18990@news.arrownet.dk>...

> [...]
>
>Samtidig pillede jeg også ved nogle warm-up parametre, det hele går
>hurtigere nu, og preview-skiltet popper op som sædvanlig, men den scanner

Cool, glad for a kunne hjælpe
--
Sommerhygge
Kim