SØGES Thailandske drinks ???
Fra : Thai-food

Dato : 05-06-01 20:47

Er der nogle der ligger inde med opskrifter på Thailandske drinks , eller
andre Thailandske drikkelige specialiteter ?? Så vil jeg gerne høre fra
jer....

Eller har du thai retter som ikke er på siden , og som er afprøvet først ???

Venligst Kim

www.thai-food.dk

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 06-06-01 04:31

"Thai-food" <Kim@Afro.dk> skrev i meddelandet:
> [...]
> høre fra jer....
>
> Eller har du thai retter som ikke er på siden , og som er afprøvet

Det ville være rart om du benyttede din egen site til sådanne
efterlysninger. - Derudover vil jeg foreslå at du benytter
news:dk.opslag for opmærksomhedens skyld.

PS: Køb eller lån nogle thailandske kogebøger, bl.a. Gyldendals
Kogebøger - Asiatiske Køkkener - "Mad fra Thailand", så er du godt
kørende.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

»Om jeg skulde forlange en Indskrift paa min Grav,
jeg forlanger ingen anden end "hiin Enkelte" - er den
end nu ikke forstaaet, sandeligen den vil blive det.«
(Søren Kierkegaard)

Fra : Thai-food

Dato : 06-06-01 21:36

Undskyld jeg spørger , men er det her ikke en nyhedsgruppe for kultur mad og
drikke ??? Da de fleste af de folk der kommer ind på min
side gerne vil have oplysninger om thai mad , så kan jeg nok ikke forvente
den store respons på at de sender mig noget tilbage , men det kunne man
måske forvente at denne nyhedsgruppe kunne være behjælpelige med eller kunne
tænke sig at dele nogle nyttige oplysninger og erfaringer, der er bland
andet meget mad og drikke der ikke kan findes i nogen kogebøger , eller
skrifter , men som man får serveret som specialiteter i de små samfund... så
kravl af min ryg din nar , hvad fan' bilder du dig ind !!!! Hvis der er
flere der syntes at Peter W. Bosse skulle blande sin lille snude uden om
personlige heads så skriv endeligt....

Kim Bach

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk>

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 07-06-01 07:11

> [...]
> man måske forvente at denne nyhedsgruppe kunne være behjælpelige
> med eller kunne tænke sig at dele nogle nyttige oplysninger og

Nyttige oplysninger og erfaringer? - det er jo opskrifter du søger
efter! -"SØGES Thailandske drinks ???" - Du behøver ikke bruge gruppen
til at indsamle opskrifter til egen hjemmeside, noget andet var, hvis
det var til personligt brug.

> ... så kravl af min ryg din nar , hvad fan' bilder du dig ind !!!!
> Hvis der er flere der syntes at Peter W. Bosse skulle blande sin
> lille snude uden om personlige heads så skriv endeligt....

Hov hov! kom lige lidt ned med dit sprog, det er en fredelig og kristen
gruppe du befinder dig i.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Thai-food

Dato : 07-06-01 09:05

Der er da ingen steder der står noget om hvad eller hvem der skal bestemme
hvad de efterlyste opskrifter skal bruges til , og jeg kan da kun se at det
er en fordel at den hjælp man får i nyhedsgrupperne bliver delt på
internettet. og det regner jeg da også med at der er andreder vil give mig
ret i , eller rettere det ved jeg at der er , da jeg har modtaget en del
mails fra folk fra nyhedsgruppen der også deler samme mening som jeg selv.
Her er bland andet nogle uddrag af disse mails jeg har modtaget !!! Du er
utrolig egoistisk og hvis du ikke har noget fornuftigt at sige så hold dig
til spørsmålet eller hold dig væk... LANGT VÆK.

Her er uddrag fra et par af de mails jeg har modtaget fra folk der heller
ikke kan tåle at høre om din egen til tider dårlige meninger.

Mine erfaringer med P.W.B er meget dårlige, idet han ikke
forholder sig til emnet og det saglige indhold.

Han dyrker han sin egen person, og han undlader ikke nogen
chance/mulighed for at lyve sig til en titel, lige som han nogle
gange gengiver opskrifter fra andre kilder under eget navn.

Men jeg har fuld forståelse for din harme og dit indlæg i
gruppen.

Han skal ikke have den sejr, at
jeg/nogen gider svare på hans indlæg.

Kim

Fra : Christian Bech

Dato : 08-06-01 09:55

Thai-food <Kim@Afro.dk> wrote:

> [...]
> utrolig egoistisk og hvis du ikke har noget fornuftigt at sige så hold dig
> til spørsmålet eller hold dig væk... LANGT VÆK.

Usenet er ikke et konsulentforum, men et sted hvor folk frivilligt og
uden vederlag hjælper hinanden og diskuterer. Nogle gange kan
diskussionen få en helt anden drejning og man kan få ukonstruktive svar
og endda svar som forskyldt. Det må man acceptere.

Dit spørgsmål kræver at man kigger på din side (det må være det element
Peter opfatter som reklame), det er der sjældent nogen der gider,
hvilket bla. bekræftes af de manglende svar, du har fået på dit
spørgsmål.

Hvis du har eller påtænker at have reklamer på din side, kan din
intention forstås sådan, at du vil tjene penge på en gratis indsats.
Således kan et måske uskyldigt spørgsmål altså nemt opfattes helt
anderledes, hvilket kan være godt at være forberedt på.

> [...]
> ikke kan tåle at høre om din egen til tider dårlige meninger.

> Men jeg har fuld forståelse for din harme og dit indlæg i

Det er altid i orden at reagere, hvis man føler sig uretfærdigt
behandlet, men din tone er godt nok ikke særlig pæn.

--
- Christian. "Og naar de Skillerum, der lukker om Staterne,
Nationaliteten, om føje Tid falder for den kosmopolitiske

Fra : René Hjorth

Dato : 08-06-01 21:39

Thu, 7 Jun 2001 10:04:50 +0200 skrev "Thai-food" <Kim@Afro.dk>

Hej Kim,

>Der er da ingen steder der står noget om hvad eller hvem der skal bestemme
>hvad de efterlyste opskrifter skal bruges til,

Næh, men jeg tror egentlig også blot at Peter, på sin egen måde,
forsøgte at forklare dig hvorfor du måske ikke fik så meget feed-back.

Formålet med denne konferencer er at vi skal give hinanden informationer
til hionandens brug, men hvis en person skrev at hun søgte opskrifter
til en madbog, ville men ikke længere føle at det var en person man
hjalp for at en anden dag blive hjulpet tilbage.

Det er nok lidt af den samme situation som du sidder i - dine motiver er
sikkert gode og reelle, men jeg har da også mødt eksempler hvor folk bad
mig om en opskrift, hvor jeg senere har set dem publicere den som deres
egen...

>Her er bland andet nogle uddrag af disse mails jeg har modtaget !!!

Konferencen er ikke til den slags personangreb, så - cut - Ok?

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Alma Pedersen

Dato : 14-06-01 22:26

Jeg mener nu at det er helt fint at søge disse oplysninger, og endnu bedre
at der er lavet en flot hjemmeside med diverse retter/drinks/og lignende
som jeg vil kunne se en anvendelse til...

Mojn
Niels H. Pedersen

Fra : Thai-food

Dato : 15-06-01 14:29

Mange tak Niels , det er rart at jeg ikke er den eneste der mener dette....

Venligst Kim

Fra : Lars CA

Dato : 15-06-01 23:56

On Tue, 5 Jun 2001 21:47:15 +0200, "Thai-food" <Kim@Afro.dk> wrote:

> [...]
>jer....
>
>Eller har du thai retter som ikke er på siden , og som er afprøvet først ???

Det er en fin side, der er masser af gode opskrifter, men tillad mig
at komme med nogle gode råd samt et par spørgsmål.

Det er en god ide, at vise de forskellige ingredienser, men hvor får
man fat i dem? Specielt galanga og friske kaffir limeblade er svære at
opdrive. Suppler evt. med lidt flere oplysninger om ingredienserne og
måske også, hvad man evt. kan erstatte dem med, hvis man ikke kan få
fat på den rigtige ingrediens.

Hvis du får input herfra i form af opskrifter, som du lægger ind på
din side, hvad med at give "credits", altså fortælle, hvem der har
bidraget med opskriften? Jeg er sikker på, at det i så fald vil blive
modtaget mere positivt. En af de thai opskrifter som jeg selv bruger
mest er en fantastisk "Tom Kha Gai", som jeg har fået fra en kok på en
Thai restaurant her i San Francisco og som jeg selv har videreudviklet
efter hans råd (han var min instruktør på et thai mad kursus). Jeg her
ikke i sinde at dele denne opskrift med andre, med mindre jeg selv får
æren... Forstår du, hvad jeg mener?

Hvad er forskellen på din forret "Galanka Kyllinge suppe" og din
hovedret "Tom Kha Gai"? Sidstnævnte er en suppe, og der er førstnævnte
også.... Og med nogenlunde de samme ingredienser.

Mvh,

Lars

Fra : Thai-food

Dato : 16-06-01 15:30

Mange tak for de rosende ord Lars.Bor du i San Francisco og arbejder på en
Thai-restaurant ??? Lyder fantastisk...

> Hvis du får input herfra i form af opskrifter, som du lægger ind på
> din side, hvad med at give "credits", altså fortælle, hvem der har
> bidraget med opskriften?
Ja selvfølgelig vil jeg da give dem der sender opskriter til mig , en
venlig hilsen og et tak i bunden at siden.

> [...]
> opdrive. Suppler evt. med lidt flere oplysninger om ingredienserne og
> måske også, hvad man evt. kan erstatte dem med, hvis man ikke kan få

Både galanka og Kaffir lime blade kan man b.la. få i næsten alle special
forretninger , og hvis de ikke har det skal du bare spørge om de ikke kan få
det hjem, for næsten alle special forretninger får vare samme sted fra, og
jeg ved at de nemt kan skaffe begge dele hvis man spørger dem.men ellers
føtex & Bilka er ved at komme rigtig godt med med alle de asiatiske
specialiteter , så det kan være at du kan være heldig at finde
ingredienserne der.

> Hvad er forskellen på din forret "Galanka Kyllinge suppe" og din
> hovedret "Tom Kha Gai"? Sidstnævnte er en suppe, og der er førstnævnte
> også.... Og med nogenlunde de samme ingredienser.

Det er rigtigt at der næsten er de samme ingredienser i begge retter , men
den ene skal spises som en suppe , og er ikke nær så stært som den hovedret
der skal spises med ris.Hvis du prøver at lave begge retter vil du opdage
forskellen Hovedretten Tom Kha Gai spiser man kun ingredienserne i den
suppe de ligger i og ikke suppen som så'rn , den er kun lavet for at give
smag til retten.

De fleste retter har jeg fra min svigermor som er kogekone i Thailand , og
hun er simpelthen en knag til at lave mad, og det kan godt være at det ikke
er alle retter der er ens hvis du ser på 2 retter med samme navn, for der
kan være en stor forskel på hvordan den samme ret smager og hvilke ting man
kommer i , efter hvad egn man kommer fra...

> [...]
> efter hans råd (han var min instruktør på et thai mad kursus). Jeg her
> ikke i sinde at dele denne opskrift med andre, med mindre jeg selv får

Jeg forstår udemærker hvad du mener , og hvis du har nogle gode opskrifter
som jeg ikke har med skal du være velkommen til at sende dem til mig , så
vil jeg prøve at lave dem , og så tilføje dem på siden efter som jeg får dem
testet. Og der vil selvfølgelig være en tak til dig for opskriften nederst
på siden...

Har du nogle Thailandske drinks som du har lært af Thai-kok lærer så skal du
også være velkommen til at sende løs

Venligst Kim

www.Thai-food.dk