Andet multimedie
Illustrator CS2, tekst
Fra : Brizz

Dato : 26-08-05 01:40

Jeg har lavet en cirkel hvor der skal stå noget tekst rundt i kanten på
indersiden.
Kan man på nogen måde få teksten automatisk til at tilpasse sig til
rundingen på cirklen?

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 26-08-05 08:26

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lavet en cirkel hvor der skal stå noget tekst rundt i kanten på
> indersiden.
> Kan man på nogen måde få teksten automatisk til at tilpasse sig til
> rundingen på cirklen?

Du kan få Illustrator til at hæfte teksten på en figur.
Prøv dig frem med 'Path type tool' (ligge runder det almindelige 'Type tool'
eller kig i hjælpefilerne for lidt starthjælp.
Det er værd at bemærke, at teksten både kan ligge indvendigt og udvendigt
på cirklen.

/Per

Fra : Kolle

Dato : 26-08-05 08:27

Uhaaa jeg er helt grønd i Illustrator men lige netop den med cirklen har jeg
fundet ud af

Du tegner en cirkel og vælger tekstværktøjet hvorefter du klikker ilige på
cirklens streg i toppen.

Når du nu skriver så følger teksten cirklen.
Der kommer 2 "streger" ud ved start og slut af tekst som du kan bruge til at
justere hvor på cirklen den skal stå.

håber det ved til at forstå.

mvh
MK

Fra : Brizz

Dato : 26-08-05 14:32

Kolle wrote:
> [...]
>
> Når du nu skriver så følger teksten cirklen.
> Der kommer 2 "streger" ud ved start og slut af tekst som du kan bruge til at

Jo det gik faktisk. Har fået den til nu. Nu kan jeg bare ikke få lov at
lave en ny tekst der skal stå i bunden af den cirkel så den første tekst
står i toppen og den nye tekst kan stå i bunden. Nogen ide?

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Kajo

Dato : 26-08-05 14:31

"Brizz" skrev i en meddelelse news:430f0c00$0$18648$14726298@news.sunsite.dk

> Jo det gik faktisk. Har fået den til nu. Nu kan jeg bare ikke få lov at
> lave en ny tekst der skal stå i bunden af den cirkel så den første tekst
> står i toppen og den nye tekst kan stå i bunden. Nogen ide?

Kopier evt din første cirkel, og skriv teksten i bunden.

--
mvh kajo