Andet multimedie
bentjuul 3670
Fra hjemmeside til slideshow?
Fra : Ingelsen

Dato : 24-08-05 10:28

Jeg har en Hjemmeside/Webshop.

I vores almindelige butik, ville vi meget gerne have nogle tv
(Via computer med Tv-Out) have vist et slideshow med nogle af vores tilbud
fra webshoppen. Også mest for at få webshoppen mere kendt!

Hvordan gør man det nemmest??

Jeg mener det er ret tidskrævende at sidde og klikke på hver side/vare på
hjemmesiden og så gemme et screen-dump og derefter lave et slide show..
Tænkte der måtte findes en nemmere måde...

Håber på hjælp. Og håber jeg har ramt den rigtige gruppe.....

Hilsen Jan

Fra : emj

Dato : 24-08-05 17:21

Ingelsen skrev:

>Jeg mener det er ret tidskrævende at sidde og klikke på hver side/vare på
>hjemmesiden og så gemme et screen-dump og derefter lave et slide show..
>Tænkte der måtte findes en nemmere måde...

Billederne er vel ikke selv kravlet ud på hjemmesiden og ligger
formodentlig som kopi på webmasters PC.
Sig til ham, at du skal bruge dem, så fikser han det via sin ftp

Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-08-05 18:14

emj skrev:
> Billederne er vel ikke selv kravlet ud på hjemmesiden og ligger
> formodentlig som kopi på webmasters PC.
> Sig til ham, at du skal bruge dem, så fikser han det via sin ftp

Så mangler vel bare teksten omkring billedere og den slags.
Som jeg forstår det drejer det sig om screendump af hele siden
hvor billedet af produktet skal præsenteres sammen med tilbudsteksten
på siden.

Men det kan Ingelsen vel afklare ved at lade os se siden.

En webshop lugter af noget databasebaseret hvor siderne dannes
efter behov så der er nok ikke anden udvej end den tunge.
--
Peter J

Fra : per christoffersen

Dato : 24-08-05 18:34

"Peter Jensen" <peter@lovelyspam.spateldask.dk> skrev i en meddelelse

> En webshop lugter af noget databasebaseret hvor siderne dannes
> efter behov så der er nok ikke anden udvej end den tunge.

Så er der nok ikke sålangt til at f¨å lavet nogle specialsider på websitet,
som ser ud som man gerne vil have dem, og som selv kan gøre i
loop/slideshow. Så kobler man computeren til nettet, og viser siderne i
fullscreen mode i IE, og så er den hjemme
Men det kræver nok inhouse programmering for at være en økonomisk forsvarlig
løsning. Til gengæld er den meget nem at ændre på med nye sider og tilbud.

/Per

Fra : N. Lindhard

Dato : 25-08-05 04:49

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Via computer med Tv-Out) have vist et slideshow med nogle af vores tilbud
> fra webshoppen. Også mest for at få webshoppen mere kendt!

Hej Jan

Min anbefaling er at bruge Snagit, der er til at tage skærmbilleder med.
Fidusen er, at hvert billede kan gemmes med et fortløbende nummer (f.ex.
HansenSko-0001.jpg, HansenSko-0002.jpg osv) automatisk. Snagit fås i 30
dages fuld prøveversion på http://www.techsmith.com/download/freetrials.asp

Du slipper ikke for at klikke for at få hver vare vist, men resten går som
en leg. Programmet kan bl.a. også tage dumps af skærmbilleder, der er højere
end skærmen kan vise. Det er klart pengene værd også i hverdagen. 40 dollars
som download. Et skærmdump med PrtScr tasten fylder langt mere end et dump
fra Snagit.

God fornøjelse

Nicolai

Techsmith.com har fremragende tutorials (også video)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-08-05 14:37

N. Lindhard skrev:

>Et skærmdump med PrtScr tasten fylder langt mere end et dump
>fra Snagit.

Ikke fordi SnagIt ikke er et glimrende program, men det er da op
til en selv, hvor meget et screendump med PrintScn skal fylde.
--
Knud

Fra : N. Lindhard

Dato : 25-08-05 16:20

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>

> Ikke fordi SnagIt ikke er et glimrende program, men det er da op
> til en selv, hvor meget et screendump med PrintScn skal fylde.

Hej Knud

Ja, men da kun via et billedbehandlingsprogram. Og det vil man vel helst
undgå hvis der skal tages rigtig mange screendumps.

Nicolai

Fra : emj

Dato : 25-08-05 17:03

N. Lindhard skrev:

>Ja, men da kun via et billedbehandlingsprogram. Og det vil man vel helst
>undgå hvis der skal tages rigtig mange screendumps.

Der skal ikke bruges et billedbehandlingsprogram, blot for at gøre et
billede mindre. Det kan klares med et højreklik på billeder og
installation af MS Powertoys.

Hilsen emj

Fra : N. Lindhard

Dato : 25-08-05 17:13