Andet multimedie
bentjuul 3670
Program søges!
Fra : Lars HT

Dato : 23-08-05 17:26

Hej

Har i virkeligheden brug for at farvelægge ca. 100 celler i Excel med
forskellige nuancer af brun!
Men dette kan Excel dog ikke!

Derfor har jeg tænkt at exportere skabelonen (celler med fuldt optrukne
kanter, samt noget tekst-forklaring til hver kantet celle) som en grafisk
fil. Dette kan gøres vha. ASAP Utilities-plugin'en.

Planen er så at åbne grafik-filen i et grafisk program (gratis) a'la Paint
og "fylde" farver i cellerne.
Farverne skal hentes med en "eyedropper" fra skærmen (udenfor program
miljøet).

Hvilket program kan dette? Altså hente en farve fra skærmen i f.eks.
Internet Explorer og fylde den i en celle (altså indenfor den sorte ramme).

Lars

Fra : Koeffe

Dato : 23-08-05 19:38

"Lars HT"

> [...]
|
| Hvilket program kan dette? Altså hente en farve fra
skærmen i f.eks.
| Internet Explorer og fylde den i en celle (altså indenfor

Du kan vel bare tage et print screen af miljøet uden for
grafik programmet, paste det ind (ctrl+v) og så bruge
eyedropper derfra ?

--
Koeffe

Fra : Inger

Dato : 23-08-05 20:55

Koeffe wrote:
> [...]
>

> Du kan vel bare tage et print screen af miljøet uden for
> grafik programmet, paste det ind (ctrl+v) og så bruge

Jeg vil anbefale at hente en prøve version af Adobe InDesign. Den kan
tegne tabeller og så kan du bruge eyedropperen som anbefalet herover...

Fra : Lars HT

Dato : 23-08-05 21:32

Print Screen - selvfølgelig - og Indesign!

Begge dele prøves! Tak til Jer begge!

Lars