Andet multimedie
bentjuul 3670
Farveprofil
Fra : Pico

Dato : 23-08-05 16:30

Jeg har i dag lige fået min nye Iiyama ProLite E481S med S-IPS panel 19
tommer. Den står utrolig flot. Jeg har installeret den profil Iiyama
foreslår, det virker også fint farverne står godt osv., men jeg er vant
til at man laver en profil i Adobe Gama og bruger, det har jeg altid
haft på mine CTR skærme og det har været fint nok, når man nu ikke har
det fysiske værktøj til kalibrering.
Er der nogen af jer der har erfaring med at bruge producentens
farveprofiler i forhold til Adobe Gama ?
Jeg har læst tilbage i grupperne, men ikke fundet noget om erfaring
producentens farveprofil contra Adobe Gama.
Jeg lægger spørgsmålet i både dk.edb.grafik og dk.fritid.foto da jeg
mener det kan være relevant i begge grupper. Jeg har ikke endnu fundet
ud af at få FUT til at virke, så det tør jeg ikke sætte

Pico

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-08-05 17:49

Pico skrev:

>Jeg har i dag lige fået min nye Iiyama ProLite E481S med S-IPS panel 19
>tommer.

Tillykke med den. Jeg har haft den samme i snart 1½ år og er rigtig
glad for den. Jeg bruger den også meget til billedbehandling.

>Er der nogen af jer der har erfaring med at bruge producentens
>farveprofiler i forhold til Adobe Gama ?
>Jeg har læst tilbage i grupperne, men ikke fundet noget om erfaring
>producentens farveprofil contra Adobe Gama.

Jeg husker ikke om jeg justrede profilen, men jeg kørte den i hvert
fald en gang gennem adobe gamme og gemte den under nyt navn. Det
skyldes at abobes programmer brokkede sig - producentens overholdt
åbenbart ikke standarden.

>Jeg lægger spørgsmålet i både dk.edb.grafik og dk.fritid.foto da jeg
>mener det kan være relevant i begge grupper. Jeg har ikke endnu fundet
>ud af at få FUT til at virke, så det tør jeg ikke sætte

Og du har heller ikke krydspostet. Begge dele er eller meget let. Jeg
ser du bruger oe, så spørg evt. i gruppen om den.

Den bedste gruppe havde strengt taget været

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Pico

Dato : 23-08-05 19:42

Peter Loumann wrote:

> Tillykke med den. Jeg har haft den samme i snart 1½ år og er rigtig
> glad for den. Jeg bruger den også meget til billedbehandling.

Det er også mit hovedformål.

> [...]
> fald en gang gennem adobe gamme og gemte den under nyt navn. Det
> skyldes at abobes programmer brokkede sig - producentens overholdt

Det gør de også, men ved at sige "Vis ikke dette igen" og klikke på brug
holder i hvertfald Photoshop op, har ikke haft andre åbne endnu

> Og du har heller ikke krydspostet. Begge dele er eller meget let. Jeg
> ser du bruger oe, så spørg evt. i gruppen om den.

Det må jeg nok se at få lært, går galt de få gange jeg har prøvet. Må
tage mig sammen til at få en forklaring

> Den bedste gruppe havde strengt taget været

Den overvejede jeg også, men fravalgte den af uransagelig årsager.
Pico

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-08-05 08:16

In article <430b4120$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pico wrote:
> [...]
> det fysiske værktøj til kalibrering.
> Er der nogen af jer der har erfaring med at bruge producentens
> farveprofiler i forhold til Adobe Gama ?

Producentens favreprofil er beregnet på at du ikke justerer
lys og kontrast. Når du gør det passer profilen ikke længere.

Jeg kører med egne profiler (Spyder 2)

Fra : Pico

Dato : 28-08-05 17:27

Povl H. Pedersen wrote:

> Producentens favreprofil er beregnet på at du ikke justerer
> lys og kontrast. Når du gør det passer profilen ikke længere.

Det tror jeg gerne og så er det store spørgsmål, hvad stod den på
før jeg roede ?

> Jeg kører med egne profiler (Spyder 2)

Jeg har så nu lavet en i Adobe Gama.
Pico