Andet multimedie
bentjuul 3670
Har 200 fotos som skal "ned i størrelsen" ~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 23-08-05 05:13

Hej!
Jeg har 200 fotos i høj opløsning.

Jeg skal have dem alle ned i størrelsen (de skal ud på en hjemmeside)
- hvordan kan jeg gøre det gøres automatisk, så jeg slipper for at åben dem
alle enkeltvis!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-08-05 09:05

Carsten wrote:
> Jeg har 200 fotos i høj opløsning.
> Jeg skal have dem alle ned i størrelsen (de skal ud på en hjemmeside)
> - hvordan kan jeg gøre det gøres automatisk, så jeg slipper for at åben dem
> alle enkeltvis!

Da du ikke har skrevet hvad software samt operativsystem du anvender
vil jeg gå ud fra at du bruger Linux.

Installer ImageMagick som det første (burde sådan set være standard)

mkdir output
find . -name "*jpg" -exec convert -colorspace RGB -resize 70\% -quality 90 {} output/{} \;

Evt. kan man anvende -unsharp på convert, med passende parametre
giver den pænere og skarpere output.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Pico

Dato : 23-08-05 09:49

Hans Joergensen wrote:

> Da du ikke har skrevet hvad software samt operativsystem du anvender
> vil jeg gå ud fra at du bruger Linux.

Det er da også højst sansynligt
Pico

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-08-05 08:20

In article <430ae309$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pico wrote:

> Det er da også højst sansynligt

Han kan gøre det samme med andre rigtige styresystemer, såsom Mac OS X.
Det er vist kun monopolslaverne han udelukker :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-05 15:41

Povl H. Pedersen wrote:
> Han kan gøre det samme med andre rigtige styresystemer, såsom Mac OS X.
> Det er vist kun monopolslaverne han udelukker :)

Nåja, det kan også gøres i Mac OS, der går det formodentligt fint og kun en
smule langsommere

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : :-\) Carsten

Dato : 23-08-05 10:59

> vil jeg gå ud fra at du bruger Linux.

Nej, det glemte jeg at nævne.

Der findes et operativsystem som hedder Winodws.
Det dette OS jeg anvender!

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : -=JF=- arb

Dato : 23-08-05 14:30

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:430af366$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Der findes et operativsystem som hedder Winodws.
> Det dette OS jeg anvender!

Så skal du klikke her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx og
hente Image Resizer... Med den kan du ændre dine billeder på et øjeblik.

Mvh John

Fra : :-\) Carsten

Dato : 24-08-05 05:17

hentet og installeret - men hvordan starer man programmet ?

Fra : emj

Dato : 24-08-05 07:19

":-\) Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> skrev:

>hentet og installeret - men hvordan starer man programmet ?

Du Markerer den/de filer, som skal resizes og højreklikker. Så får du
bl. a. valget " resize pictures"
Hilsen emj

Fra : Bo Hellum

Dato : 24-08-05 12:50