Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 7.0 fritlægning
Fra : :-\) Carsten

Dato : 21-08-05 07:23

Hej!

Jeg skal fritlægge et billede.
Se evt. www.callisto.dk
Se under "Kontakt"

Det er en telefon som skal bedre frtilægges. Jeg bruger Photshop 7.0 DK

Men når jeg frtiælgger inde i Photoshop er den "gennemsigtige baggrund"
markeret som en "ternet baggrund" i Photoshop og det er derfor sbært at se
kanterne.

Hvad kan gør man?
.... Kan jeg evt. sætte den ternede baggrund til en anden farve - eller har I
nogle bedre idéer?

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 21-08-05 08:30

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Jeg skal fritlægge et billede.
> Se evt. www.callisto.dk
> Se under "Kontakt"
>
> Det er en telefon som skal bedre frtilægges. Jeg bruger Photshop 7.0 DK

Hvad mener du med fritlægge?

> Men når jeg frtiælgger inde i Photoshop er den "gennemsigtige baggrund"
> markeret som en "ternet baggrund" i Photoshop og det er derfor sbært at se
> kanterne.

Den ternede baggrund angiver bare at baggrunden er transparent - altså er
telefonen sådan set fritlagt

> Hvad kan gør man?
> ... Kan jeg evt. sætte den ternede baggrund til en anden farve - eller har
> I nogle bedre idéer?

Ja du kan fylde det transparente med en farve

Men er ikke helt sikker på hvor du vil hen med din fritlægning?

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 21-08-05 09:52

Carsten wrote:
> [...]
> derfor sbært at se kanterne.
>
> Hvad kan gør man?
> ... Kan jeg evt. sætte den ternede baggrund til en anden farve -

Redigér -> Indstillinger -> Transparens & Gamut

eller hvis du har den på engelsk:

Edit -> Preferences -> Transparency & Gamut

--
Jacob
www.jacobskaaning.com

Fra : cogco

Dato : 21-08-05 14:18

> [...]
>
> Hvad kan gør man?
> ... Kan jeg evt. sætte den ternede baggrund til en anden farve - eller har

Hej Carsten

Jeg plejer egentlig bare at smide et ekstra lag ind og fylde det med en
eller anden farve.

mvh
Claus