Andet multimedie
bentjuul 3670
AL logo
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 17-08-05 16:36

Mangler et logo fra Arbejdernes Landsbank til nogle t-shirts. Nogen der kan
hjælpe?
Nogen vil nok svare, at jeg skal prøve i banken. Jeg har modtaget en fra
banken, men den er desværre i en dårlig forfatning, selvom det er en TIFF
fil i 300 dpi, så er den meget takket i kanterne.

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : haervaerk

Dato : 17-08-05 17:02

kan du ikke bare rentegne logoet i illustrator?

mvh

dennis

Fra : Ole Jensen

Dato : 17-08-05 18:53

Poul E. Kristensen <poulemilfjern@fjernkristensen.mail.dk> wrote:

> [...]
> banken, men den er desværre i en dårlig forfatning, selvom det er en TIFF
> fil i 300 dpi, så er den meget takket i kanterne.

Nu skal du høre hvad jeg ofte har haft held med.

Du går ind på deres hjemmeside og finder en eller anden brochure, evt.
årsregnskab, som ligger som en pdf-fil.

Så åbner du pdf-filen i Illustrator - og vupti, så har du logoet som en
vektor-tegning.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Ole Jensen

Dato : 17-08-05 18:57

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> [...]
> årsregnskab, som ligger som en pdf-fil.
>
> Så åbner du pdf-filen i Illustrator - og vupti, så har du logoet som en

Jeg prøvede lige med et af deres årsregnskaber, og har nu deres logo som
Illustrator-fil.

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 17-08-05 19:32

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg prøvede lige med et af deres årsregnskaber, og har nu deres logo som
> Illustrator-fil.

Kunne du overtales til at sende den til mig?
På forhånd tak

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Ole Jensen

Dato : 17-08-05 19:55

Poul E. Kristensen <poulemilfjern@fjernkristensen.mail.dk> wrote:

> Kunne du overtales til at sende den til mig?
> [...]

Er sendt som Illustrator-eps.

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 17-08-05 19:08

> Du går ind på deres hjemmeside og finder en eller anden brochure, evt.
> årsregnskab, som ligger som en pdf-fil.
>
> Så åbner du pdf-filen i Illustrator - og vupti, så har du logoet som en
> vektor-tegning.

Rigtig god ide, men alle deres formularer som åbnes i PDF har ingen logo.

"haervaerk" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> kan du ikke bare rentegne logoet i illustrator?

Jeg har kun adgang til Photoshop

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Ole Jensen

Dato : 17-08-05 19:27

Poul E. Kristensen <poulemilfjern@fjernkristensen.mail.dk> wrote:

> Rigtig god ide, men alle deres formularer som åbnes i PDF har ingen logo.

> [...]

Hvis du siger præcist hvad du vil have, så kan jeg godt lave det for dig
og maile det til dig.

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 17-08-05 19:54

> Hvis du siger præcist hvad du vil have, så kan jeg godt lave det for dig
> og maile det til dig.

Lyder rigtig godt

Jeg skal bruge logoet inkl. teksten " Arbejdernes Landsbank" og "din
økonomipartner", som skal trykkes på en rød t-shirt, og derfor skal logo
samt tekst være hvid.
300 dpi, og hele molleviten må være 28 cm i bredden.

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Brizz

Dato : 20-08-05 03:21

Ole Jensen wrote:
> Hvis du siger præcist hvad du vil have, så kan jeg godt lave det for dig
> og maile det til dig.

En ny bil ville da være rart

Rart at se nogen tilbyder sin hjælp på den måde.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 21-08-05 11:02

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Rart at se nogen tilbyder sin hjælp på den måde.

Ja, rigtig flot arbejde af Ole, endnu engang tak for hjælpen. T-shirtene
blev rigtig flotte.

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Kolle

Dato : 22-08-05 07:20

>Jeg prøvede lige med et af deres årsregnskaber, og har nu deres logo som
>Illustrator-fil.

Kan du fortælle hvordan du gør dette?
Jeg sidder med ligende problem.
Jeg har et antal jpg billeder som skal "rentegnes" og laves om til vektor.

mvh
MK
www.davk.dk - Videoredigering for ALLE

"Poul E. Kristensen" <poulemilfjern@fjernkristensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:43035940$0$23747$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Ole Jensen

Dato : 22-08-05 20:40

Kolle <rags@respawn.dk_nospam> wrote:

> [...]
> Jeg sidder med ligende problem.
> Jeg har et antal jpg billeder som skal "rentegnes" og laves om til vektor.

Øh - giver det ikke sig selv?

Nej, måske ikke.

"Hemmeligheden" bag mit trick, er, at når deres beretninger/brochurer
bliver produceret, så bliver de jo lavet til at skulle trykkes. Derfor
bliver deres logoer jo sat ind i filerne, og logoerne er jo
vektor-baserede (for det meste).
Når der så senere bliver lavet en pdf-fil af tryksagerne, så bliver
vektorerne bibeholdt i pdf-filen.

Så der er ikke noget "trick" ved det.

Dit problem er så, at du skal have nogle fotos lavet om til
vektorgrafik. Før i tiden brugte jeg Streamline (et Adobe program), men
nu kan det også laves i Illustrator. Måske kan du finde et
sharewareprogram der kan det samme, jeg ved det ikke.

Prøv at spørge her i gruppen, der er sikkert nogle der har en løsning.