Andet multimedie
bentjuul 3670
Automatisk åbning af billeder med IrfanVie~
Fra : Tidemann

Dato : 17-08-05 15:22

Hej Ng
Jeg har IrfanView og mine billeder i alle mine mapper plejer at kunne vises
når jeg klikker på dem. I venstre side af skærmbilledet skrives der:
"genererer billedet" og det kommer derefter frem som minirature, hvis i
forstår?
Jeg har for nylig installeret VCW VicMan´s Photo Editor og nu kan jeg ikke se
billederne mere. Der vises kun ikonet for programmet, den genererer ikke
billedet.
Jeg har ledt efter en indstilling der bestemmer at jeg skal vise mine billeder
med IV, men kan ikke finde den.

Er der nogen der ved hvordan jeg skal gøre, eller bliver jeg nød til at
afinstallere VCW igen?

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : N. Lindhard

Dato : 17-08-05 16:33

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder
> med IV, men kan ikke finde den.
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg skal gøre, eller bliver jeg nød til at

Det letteste er nok at fjerne IrfanView og så installere IrfanView igen. Du
bliver undervejs spurgt, hvilke formater IrfanView skal bruges til.

Nicolai

Fra : Tidemann

Dato : 18-08-05 15:27

"N. Lindhard" skrev

> Det letteste er nok at fjerne IrfanView og så installere IrfanView igen. Du
> bliver undervejs spurgt, hvilke formater IrfanView skal bruges til.

Øv, det hjalp ikke, men tak for forslaget. )

Fra : emj

Dato : 18-08-05 15:40

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

>Øv, det hjalp ikke,
Åbn IrfanView og vælg Options/set fileassociation
Marker den type billeder, som Irfanview skal vise.

Hilsen emj

Fra : Tidemann

Dato : 18-08-05 21:12

"emj" skrev

> Åbn IrfanView og vælg Options/set fileassociation
> Marker den type billeder, som Irfanview skal vise.

Det har jeg jo gjort under gen-installationen.
I mine mapper vises også irfanview ikoner, men den vil stadig ikke generere et
billede.
Jeg har win 98. Ved ikke om det gør nogen forskel?

Fra : hcma

Dato : 21-08-05 08:34

> [...]
> billeder
> med IV, men kan ikke finde den.
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg skal gøre, eller bliver jeg nød til at

du skal ind og ændre filassociationerne, så de knytter sig tin IrfanView
Vejledning her: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no37

cvh
hcma