Andet multimedie
bentjuul 3670
Logo-helvede
Fra : JesperB

Dato : 16-08-05 13:20

Halløj.
Jeg har fået til opgave af firmaet at skaffe et par t-shirts med firma-logo
påtrykt.
Nu har jeg så anskaffet logo'et som .eps da jeg kan forstå at det så er
lettest at skallere op og ned.
Desværre er der vist en fejl i selve logo'et, idet en del af logo-billedet
bliver vist som en masse tern i photoshop (giver det mening?)
Det er som om at selve billedet er større end selve logoet.
Spørgsmålet er så hvordan jeg skærer det overskydende tern-sjov væk, således
et logo-filen kun indeholder logo'et?
(Jeg håber der bare er en enkelt der fatter hvad jeg snakker om...

Takker.
/JesperB

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 16-08-05 13:36

Hej Jesper

Inden´du begynder at bruge for meget tid, og selv begynder at "pille" ved
logoet, så tag kontakt til den serigraf, eller hvem det er du skal have til
at lave logoet, og få vedkommendes vurdering af filen.

For mig, så lyder din beskrivelse på at logo'et er blevet fritskrabet, dvs.
de tern som du omtaler, er der hvor der normalt er hvid baggrund.

Men gå til din trykker/serigraf før du piller yderligere ved logo filen. Det
var bare det jeg ville sig - hej.

Mvh
Anders

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-08-05 13:41

> [...]
> firma-logo påtrykt.
> Nu har jeg så anskaffet logo'et som .eps da jeg kan forstå at det så er

Vektoriserede billeder kan skaleres op og ned uden kvalitetstab.
EPS er vist ikke lig med vektoriseret mig bekendt, men KAN være det
og ER det højst sandssynligt i dette tilfælde.

> Desværre er der vist en fejl i selve logo'et, idet en del af logo-billedet
> bliver vist som en masse tern i photoshop (giver det mening?)

Ja, det er sådan Photoshop viser områder der er gennemsigtige.

> Det er som om at selve billedet er større end selve logoet.

Det er meget tænkeligt. du har formentlig hentet et vektoriseret
billede ind, og nu er det blevet bitmapped og kan nu ikke længere
skaleres uden kvalitetstab. Photoshop er ikke værktøjet at anvende
til vektor-billeder. Illustrator er Adobes bud på et program til dette,
der findes dog andre alternativer også.

> Spørgsmålet er så hvordan jeg skærer det overskydende tern-sjov væk,
> således et logo-filen kun indeholder logo'et?
> (Jeg håber der bare er en enkelt der fatter hvad jeg snakker om...

Send billedet som det er, så skal de nok finde ud af det der hvor du får
det trykt.
Eller skal du tilføje/redigere yderligere i logoet inden ?
--
Peter J

Fra : JesperB

Dato : 16-08-05 13:48

> [...]
> det trykt.
> Eller skal du tilføje/redigere yderligere i logoet inden ?

Hej Peter.
Tak for hjælpen.
Hvis det alligvel bare er gennemsigtigt, gør det ikke noget.
Bare jeg ikke får 100 t-shirts med firkanter
Jeg sender logoet som det er, så finder de vel ud af det.
Endnu engang - tak for hjælpen.
/Jesper

Fra : JesperB

Dato : 18-08-05 21:54

> [...]

Tilbage i logo-helvede.
Trykkeriet beder mig nu om Pantonenummer???
Nogen der ved om det er det samme som farvekoden i Photoshop?
/Jesper B.

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 18-08-05 22:10

Glæder mig at høre at du er kommet videre. En Pantonefarve er en farvescala
som trykkerier bruger til at definere blandingsfarver. Jeg vil anbefale dig,
at fremsende dit firmas brevpapir, og fortælle dem at det er den farve som
det skal være, så kan de selv finde nummeret og derved levere et rigtigt
resultat. Jeg går ud fra at logoet skal se ud, som det ser ud på
brevpapiret.

Mvh
Anders