Andet multimedie
bentjuul 3670
Wacom pen sætter ud
Fra : Martin Helbo

Dato : 15-08-05 21:02

Hej

Jeg har problemer med min Wacom Intous2 pen.

Jeg bruger den sjældent (mangler lidt øvelse med den) men har aldrig haft
problemer med den.
Efter at jeg har anskaffet en Logitech MX1000 lasermus, er pennen begyndt at
sætte ud efter få sekunders brug.
Jeg går ud fra at det har noget med musen at gøre, den går jo også i
standby-mode når den ikke bruges. Men er der en måde at få pennen til at
køre, selvom musen står i standby?

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-08-05 06:12

Martin Helbo wrote:

> Jeg har problemer med min Wacom Intous2 pen.
[..]
> Efter at jeg har anskaffet en Logitech MX1000 lasermus, er pennen begyndt at
> sætte ud efter få sekunders brug.

Er det en USB-model?

Hvis det er, så prøv at flytte den til en anden USB-port. Det kan være at
digitizeren og musen ikke kan klare af være på samme USB-hub, hvis de begge
har stort strømforbrug.

Min Graphire2 blev i hvert fald underlig, da den skulle dele med et par
andre enheder.

--
Mvh. Lars

Fra : Martin Helbo

Dato : 16-08-05 07:05

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis det er, så prøv at flytte den til en anden USB-port. Det kan være at
> digitizeren og musen ikke kan klare af være på samme USB-hub, hvis de
begge
> har stort strømforbrug.

Jeg tror ikke det er det. Pennen sidder i skærmen, og musen på bundkortet.
Desuden er musen trådløs.
Men det kan være at skærmen ikke giver strøm nok fra sin USB hub, så jeg
prøver lige at flytte den når jeg kommer hjem.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 16-08-05 22:18

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men det kan være at skærmen ikke giver strøm nok fra sin USB hub, så jeg
> prøver lige at flytte den når jeg kommer hjem.

Jeg fatter ikke helt hvad der er sket. Men nu virker den fint, uden at jeg
har flyttet stikket.
Nu ser jeg om det varer ved, ellers prøver jeg at flytte den.

Men tak for svarene

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 16-08-05 17:39

Martin Helbo wrote:
> Men er der en måde at få pennen til
> at køre, selvom musen står i standby?

Det kunne også være at pennen der er defekt. Har du prøvet at skifte spidsen
?

Hvis det er helt sort snak - så fulgte der sikkert en lille pose ekstra
spidser med dengang den blev købt. Det er de små hvide som er pennens "bly".

--
/Lars

Forum for DVD+HDD optagere:
www.recordere.dk