Andet multimedie
bentjuul 3670
Screendumps fra dvd
Fra : Malene Hald

Dato : 12-08-05 01:22

Hvordan får man taget et screen dump fra en dvd? Jeg har prøvet med
forskellige afspillere, og får bare et sort billede frem?

Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-08-05 01:52

Malene Hald skrev:

>Hvordan får man taget et screen dump fra en dvd? Jeg har prøvet med
>forskellige afspillere, og får bare et sort billede frem?

Cyberlink Power DVD kan gøre det.

Og så havde spørgsmålet nol været mere relevant i
news:dk.edb.hardware.drev.dvd, hvor man diskuterer dvd på
computer, herunder afspilleprogrammer.
--
Knud

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-08-05 11:53

[KLIP]
> Og så havde spørgsmålet nol været mere relevant i
> news:dk.edb.hardware.drev.dvd, hvor man diskuterer dvd på
> computer, herunder afspilleprogrammer.

Et screendump har vel også noget med grafik at gøre.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : N. Lindhard

Dato : 12-08-05 15:45

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får man taget et screen dump fra en dvd? Jeg har prøvet med
> forskellige afspillere, og får bare et sort billede frem?

Du skal slå hardwareaccelleration fra i din videofremvisers indstillinger.

Ellers kan du gøre det ved at højreklikke på skrivebordet (et tomt sted),
vælge Egenskaber/indstillinger og skrue helt ned for
hardwareaccellerationen. Så går det bare ud over alle andre programmer også,
indtil du skruer op igen.

Se
http://techsmith.custhelp.com/cgi-bin/techsmith.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=53&p_created=1102708393&p_sid=u43USPMh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD0zMDQmcF9wcm9kcz0mcF9jYXRzPSZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

Fra : Steen F.

Dato : 28-08-05 04:10

Malene Hald wrote:
> Hvordan får man taget et screen dump fra en dvd? Jeg har prøvet med
> forskellige afspillere, og får bare et sort billede frem?

Hvis det kun er et enkelt still-billede du skal bruge, så kan man vel
afspille DVD'en med en gængs software og bare bruge Print Screen på
tastaturet?? Eller?

MVH Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-08-05 09:54

Steen F. skrev:

>Hvis det kun er et enkelt still-billede du skal bruge, så kan man vel
>afspille DVD'en med en gængs software og bare bruge Print Screen på
>tastaturet?

Nej.
--
Knud

Fra : Kolle

Dato : 28-08-05 11:12

hvis du bruger Microsoft Media Player (har selv vertion 10) går du op i :
Funktioner>indstillinger og vælger fanebladet "Ydeevne"
Der er en "skydebar" for det der hedder Skærmacceleration.
Den sætter du til "Ingen"

Nu kan du tage SS af skærmen og det vil virke ;)

mvh
MK
www.davk.dk - Videoredigering for ALLE