Ny udstødning, al træk forsvundet
Fra : Morten Trab

Dato : 07-09-05 17:25

Jeg har lige skiftet udstødning på min PGO Big Max, men idag på vej
til/fra arbejde var den da ved at få et slagtilfælde...Den mindste
skygge af bakker og/eller modvind og den røg helt ned på 20 og kunne
næsten ikke accelerere sig op på de ca. 45 den ellers kunne klare...
Stort set kun ned af bakke kunne den accelerere...

Hvad er der sket, er det nye ruller der skal til??

Mvh. Morten

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 07-09-05 18:11

Er det en 30'er eller 45'er?

Kan være du har fået en 30'er udstødning, og før ikke havde en?

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 07-09-05 18:27

Rettelse, kan se du skriver Big Max, så må det jo være en 45'er.

Er den nye med blindrør?

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : Morten Trab

Dato : 07-09-05 18:32

On Wed, 7 Sep 2005 19:27:20 +0200, "Carsten Lorenzen"
<pfft@adslhome.dk> wrote:

>Rettelse, kan se du skriver Big Max, så må det jo være en 45'er.

Jepper ;)

>Er den nye med blindrør?

Det er denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=576604096&n=282590843&pn=282590845

Aner ikke hvad et blindrør er, har næsten lige fået den og det er min
første 45, har kun rodet med gamle Maxi'er og biler før i tiden ;)

Mvh. Morten

Fra : Lasse Christensen

Dato : 07-09-05 19:36

Morten Trab wrote:

> [...]
>
> Aner ikke hvad et blindrør er, har næsten lige fået den og det er min
> første 45, har kun rodet med gamle Maxi'er og biler før i tiden ;)

Du skal fjerne "tragten" der sidder helt oppe ved forrøret, og så skal
du lige fjerne det bagerste på potten, der kan du se den er lukket godt
til, tror det drejer sig om 1 cm der lige skal saves af.

Fra : Morten Trab

Dato : 07-09-05 20:21

On Wed, 07 Sep 2005 20:35:39 +0200, Lasse Christensen
<nugiz@nospamcompuclub.dk> wrote:

>Du skal fjerne "tragten" der sidder helt oppe ved forrøret, og så skal
>du lige fjerne det bagerste på potten, der kan du se den er lukket godt
>til, tror det drejer sig om 1 cm der lige skal saves af.

Omtalte "tragt" er taget ud, må lige prøve det andet imorgen.

Mvh. Morten

Fra : Michael

Dato : 07-09-05 20:45

min aerox hade det problem af den ikke gad og køre op af bakker men der var
for de der skulle nue pakninger i rund om cylenderen.
Michael Nielsen

Fra : Morten Trab

Dato : 07-09-05 20:58

> [...]

>du lige fjerne det bagerste på potten, der kan du se den er lukket godt
>til, tror det drejer sig om 1 cm der lige skal saves af.

Kunne ikke vente til imorgen :D

Savede lige den yderste cm af og jeg skal da lige love for at den kan
flytte sig nu...

Hjulspin ude i gruset uden at jeg holdt igen på den og 60 på den lille
hurtige prøvetur...

Takker for rådet ;)

Mvh. Morten

Fra : K.C.s DK4800

Dato : 10-09-05 13:50

Husk nu at 60 km/t = 1 klip i kørekortet

K.C.s

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 11-09-05 11:07

What?

Kan man få et klip ved at køre 60 på en 45'er?

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : K.C.s DK4800

Dato : 11-09-05 19:28

Hvis du kører 45 knallert er du formodentligt min. 18 år og har et
kørekort. En 45 knallert er underlagt færdselslovens regler om hastighed.
Den er godkendt til at køre 45 km/t, og selv om den kan køre 80 eller 100,
må den stadig kun køre 45. Hvis du overskrider hastighedsgrænsen ( på 45
km/t ) med mere end 30% giver det et klip på samme måde som hvis du kører 78
km/t i en bil, hvor hastighedsgrænsen er 60 km/t

K.C.s