Sidder i Kina med store mail problemer - H~
Fra : BS

Dato : 07-09-05 12:59

Hejsa alle og tak fordi du kigger forbi

Jeg sidder pt i kina og skal være her det næste halve år = mail er
kommunikation hjem til alle i danmark = VIGTIGT !!!

Har stofanet derhjemme og ville derfor bruge min stofanet herude. Kan fint
modtage men jeg kan bare ikke sende :( Der kommer fejl som 550 Relay not
permitted osv hvilket vist skyldes at jeg er for lang væk hjemmefra. Har sat
det op til at køre SSL men det hjalp ikke....

Har nogle B-one domæner med forskellige mails på også som er linket videre
til min stofa så det er ret vigtigt at få den op at køre med at jeg kan
sende derfra !!!

Men hvad kan jeg gøre for at kunne komme til at sende mails ?? Det mest
ondsvage er at jeg sagtens kan fra stofas webmail !!

Fra : Mikkel U.

Dato : 07-09-05 13:06

BS wrote:
> [...]
>
> Men hvad kan jeg gøre for at kunne komme til at sende mails ?? Det mest
> ondsvage er at jeg sagtens kan fra stofas webmail !!

Du skal sende mail igennem din IPS's SMTP server.

Du kan kun bruge Stofanet's SMTP server, hvis du sidder på en Stofanet
linie. Det gør du næppe i Kina.

Måske kan http://ip.ter.dk fortælle dig hvem din ISP er ?

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Hans

Dato : 07-09-05 13:10

BS wrote:

> Men hvad kan jeg gøre for at kunne komme til at sende mails ?? Det
> mest ondsvage er at jeg sagtens kan fra stofas webmail !!

Du skal bruge den kinesiske udbyders smtp-server, så du skal søge
oplysningerne hos dem hvilket servernavn du skal anvende. Den ip-adresse du
har postet dette indlæg fra har ingen reverse DNS, så jeg kan ikke give dig
en idé om din udbyders navn.

Hans

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 07-09-05 14:07

BS wrote:
> Men hvad kan jeg gøre for at kunne komme til at sende mails ?? Det mest
> ondsvage er at jeg sagtens kan fra stofas webmail !!

Hvorfor benytter du dig så ikke bare af den?

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-09-05 14:12

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> wrote in message

> Hvorfor benytter du dig så ikke bare af den?

Webmail er altid en nødløsning ift. en ordentlig mail-klient.

Fra : BS

Dato : 08-09-05 04:03

BS wrote:

> Hvorfor benytter du dig så ikke bare af den?
>
> --

Ingen mail adresser og lam brugerflade ;)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-09-05 14:33

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> writes:

> Webmail er altid en nødløsning ift. en ordentlig mail-klient.

Det kommer helt an på hvem du spørger. For nogle er webmail en
ordentlig mailklient af forskellige årsager. For andre, fx mig, er det
et stort no-no. Så vil jeg næsten hellere bare vente med at læse min
mail til jeg kommer i nærheden af en anden computer der kan noget
andet end webmail.

Der er mange forskellig definitioner af en ordentlig mailklient. For
mig hedder den Gnus. En af de (mange) ting jeg er glad for ved den er
at jeg kan bruge den overalt hvor jeg kommer blot der er en SSH-dims,
så jeg kan snakke med min computer derhjemme.

Men jeg kender også flere der næsten kun benytter webmail. Nogle fordi
de har en webmailkonto hos hotmail, yahoo eller gmail, og andre som
selv har sat det op på deres egen server fordi de godt kan lide ting
der er webbaserede. Særligt den sidste gruppe kunne snildt finde ud af
at bruge noget andet, hvis de ville.

--
Jacob - www.bunk.cc
Vegetarians beware! You are what you eat.

Fra : Klaus H

Dato : 07-09-05 16:50

"BS" <saftkongen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad kan jeg gøre for at kunne komme til at sende mails ?? Det mest
> ondsvage er at jeg sagtens kan fra stofas webmail !!
Kan du ikke sende gennem b-ones SMTP: customer-smtp.b-one.net?

Klaus H

Fra : BS

Dato : 08-09-05 04:02

> Kan du ikke sende gennem b-ones SMTP: customer-smtp.b-one.net?
>
> Klaus H

Jo det skulle jeg jo syntes men kan ikke få det til at virke !!!

Fra : BS

Dato : 08-09-05 05:56

> Jo det skulle jeg jo syntes men kan ikke få det til at virke !!!

Det skyldes jo nok at jeg har forsøgt at modtage min stofa normalt og så
sende på b-ones smtp !!!

Kan jeg sætte outlook op således at jeg modtager min stofapost hvilket jeg
jo fint kan - og så sender alt post på min XXX@b-one_domæne.dk mail
adresse - OG det ser ud til at det kommer fra min stofa mail ???
Altså så folk ikke bliver forviret med at de pludselig modtager fra ny
adresse mens jeg fortsat skriver fra min gamle stofa mail adresse...????

Takkker

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-09-05 09:01

BS wrote:

> [...]
> Altså så folk ikke bliver forviret med at de pludselig modtager fra ny
> adresse mens jeg fortsat skriver fra min gamle stofa mail adresse...????

Hvilken SMTP-server du sender fra er principielt uafhængigt af, hvilken
mailadresse der står som afsenderadresse. Du skal bare sætte kontoen i
Outlook op til at sende fra den STMP-server du har adgang til i Kina
(ikke din stofaserver) og så skrive den afsenderadresse du ønsker i
afsenderfeltet. b-one-e-mailadressen skal du så ikke bruge til noget,
kun SMTP-serveren.

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : BS

Dato : 08-09-05 10:07

> [...]
> din stofaserver) og så skrive den afsenderadresse du ønsker i
> afsenderfeltet. b-one-e-mailadressen skal du så ikke bruge til noget, kun

Jo det skulle også ifølge bones side kunne lade sig gøre...

Men sætter jeg deres adresse ind på smtp samt køre SSL som de siger med mine
bone oplysninger så sender den afligevel ikke. Istedet kommer der konstant
en pop op med smtp server adresse, brugernavn og adgangskode som man så kan
sige OK eller anuller til - det giver ingen mening ???

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 08-09-05 15:22

BS wrote:

> [...]
> en pop op med smtp server adresse, brugernavn og adgangskode som man så kan
> sige OK eller anuller til - det giver ingen mening ???

Hvordan har du gjort for at køre SSL?

Det lyder som om du skriver serveradresse, brugernavn eller adgangskode
forkert. Husk at brugernavnet og adgangskoden er specifik for SMTP-serveren.

Mikkel

--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : BS

Dato : 08-09-05 17:12

> [...]
>
> Det lyder som om du skriver serveradresse, brugernavn eller adgangskode
> forkert. Husk at brugernavnet og adgangskoden er specifik for

Jeg tager oplysninger fra mine b-one mailen med oplysninger og der står ikke
noget specifikt med SMTP....

Så jeg tager bare oplysninger fra andet som ftp eller sådan....

Men den pop op kommer afligevel !

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 08-09-05 17:28

BS wrote:

> Jeg tager oplysninger fra mine b-one mailen med oplysninger og der står ikke
> noget specifikt med SMTP....
>
> Så jeg tager bare oplysninger fra andet som ftp eller sådan....
>
> Men den pop op kommer afligevel !

Du kan ikke regne med at b-ones smtp-server tilbyder fjernadgang. Det er
det vist de færreste smtp-servere der gør, og hvis de gør, skal der
anvendes brugernavn og kodeord - som du ikke uden videre kan gå ud fra
er det samme som til POP3.

Har du ikke en kinesisk udbyder du kan spørge efter smtp-serveradgang?

Mikkel

Fra : L

Dato : 08-09-05 22:09

On Thu, 8 Sep 2005 18:12:19 +0200, "BS" <saftkongen@hotmail.com>
wrote:

>Jeg tager oplysninger fra mine b-one mailen med oplysninger og der står ikke
>noget specifikt med SMTP....
>
>Så jeg tager bare oplysninger fra andet som ftp eller sådan....
>
>Men den pop op kommer afligevel !

Hej

Prøv at bruge den alternative SMTP port 2525.
For vejledning se her:
https://www.b-one.net/static/support-guide-setupoutlook.do

Mvh.
Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-09-05 16:35

"BS" <saftkongen@hotmail.com> skrev i

> Jo det skulle jeg jo syntes men kan ikke få det til at virke !!!

Har du overhovedet undersøgt, om det overhovedet er muligt at benytte andre
udgående smtp servere end din udbyders?

Det er ret væsentligt...

Sanssynligheden for, at de har lukket for port 25 er temmelig stor, navnlig
set i lyst af, at kina jo er et "banditland" for så vidt spam angår...

Claus

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 08-09-05 16:40

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> set i lyst af, at kina jo er et "banditland" for så vidt spam angår...

Åh... jeg troede b-one var udbyderen...

Mikkel

Fra : BS

Dato : 09-09-05 00:41

Ja jubiii for nu har jeg da lidt som virker :

- Kan hente stofamail men ikke sende i outlook....
- Kan hente og sende min B-one mail i outlook
- Kan hente og sende min hotmail i outlook(bruger den dog kun til evt. spam
agtige ting)

Så.....

- Hvordan gør jeg således der altid sendes ud på min B-one ? Har sat den som
"standard" men syntes stadig outlook køre sit eget show og selv vælger
mellem de 3 ??
- Kan jeg sætte min B-one op i outlook så det ser ud til at mailen er sendt
fra min stofanet mail adresse ??

Takker bare mange gange.... Når man sidder herude er mail RET vigtigt !

Fra : BS

Dato : 09-09-05 00:48

> - Hvordan gør jeg således der altid sendes ud på min B-one ? Har sat den
> som "standard" men syntes stadig outlook køre sit eget show og selv vælger
> mellem de 3 ??

Det fik jeg skrevet lidt kluntet - det skyldes jo at når jeg modtager en
mail på min stofa f.eks så vælger outlook jo automatisk at sende ud på denne
hvilket jeg ikke kan. Ved godt at man manuelt kan vælge mellem dem jeg har
men at skulle gøre der hver gang bliver jo hurtigt ret besværligt !

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 09-09-05 08:20

BS wrote:

> Det fik jeg skrevet lidt kluntet - det skyldes jo at når jeg modtager en
> mail på min stofa f.eks så vælger outlook jo automatisk at sende ud på denne
> hvilket jeg ikke kan.

Hvis du ændrer din *afsenderaresse* i kontoopsætningen for din
stofanetmail til b-oneadressen, giver det så problemer? Det burde det
ikke, med mindre b-one tjekker hvilken adresse du bruger som
afsenderadresse.

Hvis det giver problemer er der så ikke et reply-to/svar-til felt, hvor
du kan skrive b-oneadressen i stedet? (jeg bruger ikke Outlook, som jeg
aldrig har brudt mig om, men jeg mener at programmet har denne
funktion/dette felt)

> Ved godt at man manuelt kan vælge mellem dem jeg har
> men at skulle gøre der hver gang bliver jo hurtigt ret besværligt !

Ja.