"Mandekage"
Fra : Anne-Marie

Dato : 07-09-05 11:21

Hej

Min kæreste skal holde en tipsklub-mandeaften, og jeg har været så
letsindig at love at bage en kage ell. lign., for "det plejer de at
få".
Er der nogen, der har et bud på en god og uhøjtidelig "mandekage"? En
rigtig svampet kaloriebombe af en chokolade(bradepande-)kage? Eller?
- Jeg er helt på bar bund...

--
Anne-Marie

Fra : christian.vaedele@gm~

Dato : 07-09-05 12:54

Hej Anne-Marie

prøv at kig her : http://www.opskrifter.dk/Bagvaerk.106.0.html

vh.
Christian

Fra : Max

Dato : 07-09-05 15:04

Hej Anne-Marie

> Er der nogen, der har et bud på en god og uhøjtidelig "mandekage"? En
> rigtig svampet kaloriebombe af en chokolade(bradepande-)kage? Eller?

Den her vinder hver gang, specielt med lidt vanille is til.

http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/opskrifter/0472.htm

Mvh Max

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 07-09-05 17:16

Anne-Marie <anne-marie.jensen@get2net.dk> skrev:
> [...]
>Er der nogen, der har et bud på en god og
uhøjtidelig "mandekage"? En
>rigtig svampet kaloriebombe af en chokolade(bradepande-)kage?

Skal det være nemt hurtigt og lækkert, så prøv lige at kigge på
udvalget af Maizena kager i dit supermarked. Her er bl.a mazarin,
chocoladekage, for ikke at tale om den lækre banankage. Du kunne
jo også vælge bedstefars skæg. Her er der nem mulighed for at lave
flere slags, for små penge.
TPB

Fra : Erling Hansen

Dato : 07-09-05 17:51

Anne-Marie <anne-marie.jensen@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Er der nogen, der har et bud på en god og uhøjtidelig "mandekage"? En
> rigtig svampet kaloriebombe af en chokolade(bradepande-)kage? Eller?

Må jeg foreslå en god cheesecake? Den opfylder dine krav til fulde og er
altid godt. Slå op på Google og vælg en opskrift. Der er lige så mange
som der er husmødre.
Mvh
Erling

Fra : JytteJ

Dato : 07-09-05 19:33

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> Må jeg foreslå en god cheesecake? Den opfylder dine krav til fulde og er
> altid godt. Slå op på Google og vælg en opskrift. Der er lige så mange
> som der er husmødre.

Det er jo ikke ret mange, ca. ligeså mange som husfædre !

VH
JytteJ

Fra : Erling Hansen

Dato : 07-09-05 19:54

JytteJ <missmerkur@esenet.dk> wrote:

> "Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke ret mange, ca. ligeså mange som husfædre !

Ja, ja, den er god nok! Jeg tænkte faktisk (uden at skrive det) på
amerikanske husmødre, især af den lidt ældre generation, som vogter
deres opskrifter på cheesecake og applepie som en drage vogter rubiner.
Mvh
Erling

Fra : Nette

Dato : 07-09-05 20:22

"Anne-Marie" skrev

> [...]
> Er der nogen, der har et bud på en god og uhøjtidelig "mandekage"? En
> rigtig svampet kaloriebombe af en chokolade(bradepande-)kage? Eller?

I følge ham der sidder og ser fodbold i tv lige nu, så er chokoladekage,
godt tung og godt med glasur, det eneste der duer.
Hans første indskud var dog citronmåner,- indtil jeg sagde "Hvis JEG nu
skulle bage den"...

Nette

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-09-05 21:41

Nette skrev den 07-09-2005 21:22:

> [...]
> godt tung og godt med glasur, det eneste der duer.
> Hans første indskud var dog citronmåner,- indtil jeg sagde "Hvis JEG nu

Så ville jeg heller ikke turde sige, at det reelt var citronmåne jeg
ville have.

hvor jeg elsker at misforstå med vilje

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Nette

Dato : 07-09-05 22:09

"Carsten Riis" skrev

> hvor jeg elsker at misforstå med vilje

Jeg ved det, Carsten. Man vænner sig til dig med tiden....

Se bare, jeg kunne næsten lade være med at kommenterer dig.

Nette

Fra : Max

Dato : 08-09-05 07:17

Hej Carsten

> Så ville jeg heller ikke turde sige, at det reelt var citronmåne jeg
> ville have.

Man spiser da heller ikke citronmåner, dem slæber man da med
i parken og giver til ænderne, bagefter går man så hjem og
laver kaffe og spiser rigtig kage til, og kage er noget man kan
fylde munden med og så sige Sofus uden det står ud til
alle sider :).

Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-09-05 21:43

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> godt tung og godt med glasur, det eneste der duer.
> Hans første indskud var dog citronmåner,- indtil jeg sagde "Hvis JEG nu

Hej Anne-Marie.
Så skal det helt klart være Brownies med glasur.
Du kan købe en færdigblanding i Brugsen, der giver en god tung og
til-randen-proppet-med-chokolade.
DET er rent råguf!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 07-09-05 22:16

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> Du kan købe en færdigblanding i Brugsen, der giver en god tung og
> til-randen-proppet-med-chokolade.

Hvor sandsynligt lyder det lige!!??

> DET er rent råguf!

Det tror jeg til gengæld gerne.

/P

Fra : Anne-Marie

Dato : 08-09-05 11:05

On Wed, 7 Sep 2005 21:22:00 +0200, "Nette"
> [...]

>godt tung og godt med glasur, det eneste der duer.
>Hans første indskud var dog citronmåner,- indtil jeg sagde "Hvis JEG nu

Hehe, min af slagsen mumlede også noget om citronmåner

...Tak for alle forslagene - det ender nok med noget chokolade-halløj.
Citronmåne fra tanken nægter jeg at servere - skal man ha' kage, skal
det være hjemmebag

--
Anne-Marie

Fra : Nette

Dato : 09-09-05 07:51

"Anne-Marie" skrev

> [...]
>
> ..Tak for alle forslagene - det ender nok med noget chokolade-halløj.
> Citronmåne fra tanken nægter jeg at servere - skal man ha' kage, skal

He he,- de er på tilbud i Netto til 7 kr i denne uge....

Jeg kender mange mænd, som faktisk synes citronmåner er gudespise. Om jeg så
fatter hvorfor, men sådan er vi jo så forskellige...

Nette

Fra : Mus

Dato : 09-09-05 12:48

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kender mange mænd, som faktisk synes citronmåner er gudespise. Om jeg

> fatter hvorfor, men sådan er vi jo så forskellige...

Vi har faktisk en citronmåne liggende i skabet og hvem har købt den - manden
selvfølgelig

LN

Fra : Nette

Dato : 10-09-05 18:39

"Mus" skrev

> Vi har faktisk en citronmåne liggende i skabet og hvem har købt den -
manden
> selvfølgelig

Hmm, måske vi skulle holde en afstemning. Men det skal KUN være kvinderne,
der svarer for deres mænd, for det er jo ikke sikkert at mændene herinde tør
være hudløs ærlige med deres lidenskab til citronmåner.*G*

Nette