Stikkontakter i Europa
Fra : Gainsbourg

Dato : 07-09-05 03:46

Er der nogen der kan fortælle om et dansk stik vil gå i stikkontakterne i
Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig? Eller om man behøver en slags
adapterstik (og hvor de evt. kan fåes). Og kan danske maskiner gå sammen med
ovennævnte el-net?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : John

Dato : 07-09-05 09:52

Gainsbourg skrev:
> [...]
> adapterstik (og hvor de evt. kan fåes). Og kan danske maskiner gå sammen med

Det vil de (bortset fra de danske trebenede stik med jord)

Dine apparater kan uden problemer bruges sammen med de nævnte landes
el-net. Alle kører 230 Volt/50Hz.

Mvh

John

Fra : Aksel

Dato : 07-09-05 19:26

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det vil de (bortset fra de danske trebenede stik med jord)
>
> Dine apparater kan uden problemer bruges sammen med de nævnte landes
> [...]

Det er ikke helt korrekt, mange danske fladstik (den kantede model som købes
til selvmontering) kan ikke gå i Shuco stik som er lamindelig i store dele
af Europa.

Benafstanden er i orden, men plasthusets hjørner er for brede til
stikkontakterne, de tilsvarende stik som er støbt på ledningen passer fint.

Hilsen Aksel

Fra : John

Dato : 08-09-05 13:37

Aksel skrev:

> [...]
>
> Benafstanden er i orden, men plasthusets hjørner er for brede til
> stikkontakterne, de tilsvarende stik som er støbt på ledningen passer fint.

Hmmm... dem har jeg nu aldrig haft problemer med. (dem fra LK).

Mvh

John

Fra : Asle Bjerva

Dato : 08-09-05 14:53

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i melding
> Aksel skrev:
> Hmmm... dem har jeg nu aldrig haft problemer med. (dem fra LK).

Ellers kan denne oversikten over alle kontakter og strøm i verden anbefales:
http://kropla.com/electric2.htm

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-09-05 23:33

Tak for alle svar

> Ellers kan denne oversikten over alle kontakter og strøm i verden
> anbefales:
> http://kropla.com/electric2.htm

Super link - lige det jeg manglede!

Med venlig hilsen