Billeje via Tyrkiet Eksperten?
Fra : NIL

Dato : 06-09-05 23:17

Vi står overfor at skulle en tur til Marmaris i Tyrkiet
senere på året, og erfarer at Tyrkiet-Eksperten er ekstremt
dyre med formidling af billeje i Marmaris, trods det at firmaet
reklamerer med at det er 15% billigere at bestille bilen hjemmefra.
Jeg kunne tænke mig at høre gruppen her, om der er nogen
der har prøvet at leje bil i Marmaris, og hvad jeres
eventuelle erfaring er med dette? Er der nogen her der ved
om det evt. er billigere at leje på stedet?
Og er der noget man skal være særlig opmærksom på vedrørende billeje i
Tyrkiet?

Mvh.
Nilau

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 07-09-05 08:32

> [...]
> eventuelle erfaring er med dette? Er der nogen her der ved
> om det evt. er billigere at leje på stedet?

Ofte er det lidt billigere at leje på stedet, men nu har jeg ikke været i
Marmaris, eller Tyrkiet i det hele taget. Men i Spanien og Grækenland var
det lidt billigere at leje en bil på gaden, end at bestille det hjemmefra.
Men det kan også være lidt svært at gennemskue, for så kommer forsikring og
diverse oveni. Jeg plejer at leje biler hjemmefra alligevel, for
www.holidayautos.dk bestiller en bil for dig, hos nogle af de billigere
lokale selskaber. Synes ikke prisen var meget dyrere, end hvis jeg selv
havde fundet bilen på gaden. Så er jeg også tryg, alle priser hos Holiday
Autos plejer at være med alt inkl. Og jeg ved der står en bil klar til mig,
når jeg kommer derned, det er især rart, hvis man har brug for bilen direkte
fra lufthavnen.

Mvh

Emil

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-09-05 12:13

> [...]
> om det evt. er billigere at leje på stedet?
> Og er der noget man skal være særlig opmærksom på vedrørende billeje i

Tyrkieteksperten er ikke specielt dyr, men det er lidt billigere at leje bil
dernede.
Forrige år lejede vi hos EuropCar (Karmel tourism +90 252 417 45 88), hvor
vi sparede ca 10 % i forhold til de andre 'store' firmaer dernede og fil
fuld forsikring med i prisen.
Fuld forsikring er vigtigt dernede, da den også dækker undervogn, forrude og
dæk.

Per

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 07-09-05 17:28

NIL <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev:
> [...]
>om det evt. er billigere at leje på stedet?
>Og er der noget man skal være
>særlig opmærksom på vedrørende billeje i

Vær meget forsigtig. brug et anderkendt firma, selv om det måske
er lidt dyrere. Nu ved jeg ikke hvor meget i vil køre, men lange
endagsture kan nogen gange arrangeres med en taxi, til næsten
samme pris.
God ferie
TPB

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-09-05 20:20

> Og er der noget man skal være særlig opmærksom på vedrørende billeje i
> Tyrkiet?

Det er virkelig et kaotisk sted at køre bil. Jeg kørte selv bil i
Tyrkiet i juli - og man skal godt nok holde tungen lige i munden. Folk
kører ikke med lys om aftenen og der er tit ikke gade-lyd osv.! Så pas
godt på jer selv!

--
Mvh. Rasmus Nielsen

Fra : Roed

Dato : 02-10-05 00:38

Hej Nilau, det kan være svært at gennemskue de forskellige priser for
biludlejning - især hjemmefra - da der er stor forskel på pris og dækning
mm. lokalt. Et er dog sikkert. Du/I kan roligt leje bil gennem
Tyrkiet-eksperten, da de når alt er taget i betragtning, er fuldt
korrencedygtige med de lokale udlejningsfirma'er. Nogle gange har Tyrkiet-
eksperten endda ekstra gode tilbud hvis man lejer bil i to eller flere dage.
Jeg var med min fam. i Marmaris sidste år, hvor vi lejede bil en enkelt dag
og kørte op i de nærliggende bjerge - en virkelig skøn og oplevelsesrig
tur - hvor man rigtigt kommer tæt på den ikke turistprægede tyrkiske
hverdag. Når man først er kommet ud af selve Mamaris by, er det ganske let
og afslappende at køre rundt - selv oppe i bjergene - det kan dog anbefales
at købe et godt kort over området. Kort sagt, lej blot bil gennem
Tyrkiet-eksperten og få en oplevelse af de helt store på egen hånd.
Mvh Fam.Roed.