Meninger om Network invest.
Fra : Flemming Hansen

Dato : 06-09-05 21:16

Hej

Hvad er jeres mening denne type "investering", som udbydes af Network
Invest?
www.networkinvest.com

Umiddelbart lyder det jo næsten for godt til at være sandt, hvilket jo
frembringer skepsis - er der noget jeg har overset?

Hvis deres materiale taler sandt, så skal boligpriserne falde med 47% før
man vil gøre kautionen gældende, hvilket for mig at se er ret usandsynligt.

Man skal forpligte sig til, at de må lave en total kreditvurdering - er der
nogen risiko forbundet med det?

Med venlig hilsen
Flemming

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-05 22:49

Den 06-09-05 22.16 skrev Flemming Hansen følgende:

> Hvad er jeres mening denne type "investering", som udbydes af Network
> Invest?
> www.networkinvest.com

Man kautionerer for 400.000 kroner til et totalt ukendt firma. Network
Invest kan reelt bare lade være med at betale panthaverne, så kommer man
til at betale i stedet.

Jeg forstår heller ikke helt, hvorfor kautionen skal dække Network
Invests forpligtelser, for boligerne købes angiveligt via et selskab,
som investeringsforeninger (bestående af blåøjede mennesker) og Network
Invest ejer sammen. Hvorfor er det ikke det selskabs forpligtelser, man
kautionerer for?

Jeg kan heller ikke få det til at hænge sammen, at man med dagens høje
boligpriser kan købe en lejlighed og leje den ud til en husleje, der er
knap 33 procent højere end købsprisen.

Der er stort set ingen oplysninger om Network Invest, hvilket ikke er
særlig betryggende. Diverse stavefejl på siden og i dokumenterne øger
ikke just tiltroen.

Hertil kommer så, at jeg er af den faste overbevisning, at boligpriserne
vil falde - endda drastisk - i løbet af de kommende år.

> Man skal forpligte sig til, at de må lave en total kreditvurdering - er der
> nogen risiko forbundet med det?

Ikke hvis man undlader at skrive under på kautionsforpligtelsen.

P.S. Du har postet det samme indlæg i to forskellige grupper. Du burde i
stedet have krydspostet indlægget og sat opfølgning til den mest
relevante gruppe, investeringsgruppen. Du kan læse om krydspost
(crosspost) og opfølgning her: http://www.usenet.dk/ord/lokal.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : janbyrgesen@hotmail.~

Dato : 11-09-05 15:37

De kloge narrer de mindre kloge...

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 04-10-05 14:00

"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@wanadoo.dk> wrote in message
> Hej

> Hvis deres materiale taler sandt, så skal boligpriserne falde med 47% før
> man vil gøre kautionen gældende, hvilket for mig at se er ret
usandsynligt.

Det er lige så sandsynligt at bagmændene på magisk vis fordufter med alle de
dejlige lånte penge som kautionisterne så hænger på at betale tilbage.

> Man skal forpligte sig til, at de må lave en total kreditvurdering - er
der
> nogen risiko forbundet med det?

Personlig konkurs - hvis man skriver under. Så risikoen er da begrænset til
alt hvad man ejer lige nu og kommer til at tjene de næste 10-25 år.