Min gamle rasta-ven Bob!
Fra : Casio

Dato : 05-06-01 20:08

Min gamle ven Bob skrev engang en sang der hed No Woman No Cry. Jeg glemte
at spørge ham om noget vedrørende sangen inden han døde. Men nu spørger jeg
så jer, for det kan være at I havde snakket med ham om det:

"no woman no cry" kan forstås på to forskellige måder. Hvilken måde er det
meningen man skal forstå sangen på?:

1] Når man ikke har nogen kone, er der ingen der græder/råber

2] "Nej dame, du skal ikke græde/råbe"

Med venlig hilsen
rasta Casio! (ååååh, I'm a rasta! - a rastaman)

Fra : Esben I.

Dato : 05-06-01 22:00

Casio <kena@mail.dk> skrev i artiklen <9fjavg$ivt$1@news.inet.tele.dk>...
> Min gamle ven Bob skrev engang en sang der hed No Woman No Cry.
Faktisk står der ikke BM som komponist på din plade: han gav retttighederne
til sin mekaniker

> [...]

det
> meningen man skal forstå sangen på?:
>
> 1] Når man ikke har nogen kone, er der ingen der græder/råber
ja !

> Med venlig hilsen
> rasta Casio! (ååååh, I'm a rasta! - a rastaman)
ok ? så check the Reggae Lyrics Archive @
hjem.get2net.dk/sbn/reggae.htm

Fra : Casio

Dato : 05-06-01 23:25

> nej
> ja !

weeee :D
En rastafætter!

Hey, må jeg lige spørge dig - Hvad er din baggrund for at svare som du gør?

Fra : Esben I.

Dato : 11-06-01 01:05

Casio sagde:
> weeee :D
> En rastafætter!
>
> Hey, må jeg lige spørge dig - Hvad er din baggrund for at svare som du
gør?
http://hjem.get2net.dk/sbn/reggae.htm
->language

Irie Ites, mi bredrin

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 06-06-01 15:44

Casio wrote:

> "no woman no cry" kan forstås på to forskellige måder. Hvilken måde er det
> meningen man skal forstå sangen på?:
>
> 1] Når man ikke har nogen kone, er der ingen der græder/råber
>
> 2] "Nej dame, du skal ikke græde/råbe"

Det er 2'eren. Og nej jeg er ikke en rastafætter - men jeg kan forstå
engelsk:

http://www.bobmarley.com/songs/songs.cgi?nowoman

--
mvh.