Papir-print af html-side med Div's (IE)
Fra : Ronni Petersen

Dato : 06-09-05 12:53

Jeg har en simpel side, udelukkende bestående af divs, og img's.
Jeg har brugt float:left for at smide dem side om side.

Det ser helt perfekt ud i browseren, men problemet opstår når
siden skal printes fra IE. Der er indhold nok til 2-3 A4-ark, men
der kommer kun med, hvad der er plads til på ét A4-ark.

Der er intet problem hvis jeg sætter det op i en table. Men
programmøren, vil helst have det sat op i div's. (noget med
løkker, hvad ved jeg, jeg er bare grafikeren..)

Jeg har ikke kunne finde noget på google om problemet.

Sat op med DIV:
http://design.innovalogic.dk/_fejl\printdiv/div.htm

med table(intet problem):
http://design.innovalogic.dk/_fejl\printdiv/table.htm

Mvh Ronni

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-09-05 13:10

Ronni Petersen wrote:

> Det ser helt perfekt ud i browseren, men problemet opstår når
> siden skal printes fra IE. Der er indhold nok til 2-3 A4-ark, men
> der kommer kun med, hvad der er plads til på ét A4-ark.

Bare et skud...

Jeg havde samme problem med IE ind til jeg tilføjede følgende til mit
print-css:

div#indhold {
height: auto;
}

Mikkel

Fra : Ronni

Dato : 06-09-05 13:36

> Bare et skud...
>
> Jeg havde samme problem med IE ind til jeg tilføjede følgende til mit
> [...]
Har prøvet, virker ikke for mig

> Mikkel

Men jeg har løst det.
Løsningen var at undlade at bruge float:left. Og i stedet give mine DIV
en brede, samt tilføje display:inline;

Har dog ikke undersøgt det i andre browsere endnu, så måske jeg støder
ind i nye forhindringer:
Løsning: http://design.innovalogic.dk/_fejl/printdiv/div2.htm

Fra : Frederik Schütt

Dato : 20-09-05 18:36

> [...]
> en brede, samt tilføje display:inline;
>
> Har dog ikke undersøgt det i andre browsere endnu, så måske jeg støder

Jeg har nøjagtigt det samme problem, men vil gerne have printet til at
fungere samtidig med, at jeg holder fast i mit float:left og float:right.

Er der flere bud på en løsning? Ligesom Mikkel har jeg prøvet at sætte
højden til auto og min div til inline uden nogen effekt overhovedet.

Hvis nogen måske endda kan forklare, HVORFOR det går galt i printet, ville
det være helt overdådigt.

Frederik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-05 23:01

Frederik Schütt wrote:

> [...]
>
> Er der flere bud på en løsning? Ligesom Mikkel har jeg prøvet at sætte
> højden til auto og min div til inline uden nogen effekt overhovedet.

Det ville være lettere at hjælpe, hvis vi måtte se siden. Kom med adressen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Frederik Schütt

Dato : 22-09-05 07:42

> Det ville være lettere at hjælpe, hvis vi måtte se siden. Kom med adressen.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk/

Åh ja selvfølgelig:

http://www.visionogpraxis.dk/hornum/standard.asp?id=2&page=2

Det sjove er, at de floatede billeder printes det sted på papiret, hvor man
skulle forvente. Men fra side 2 i printet forsvinder teksten blot.

Frederik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-09-05 23:53

Frederik Schütt wrote:

> http://www.visionogpraxis.dk/hornum/standard.asp?id=2&page=2

Du har et par inkluderingsfejl på siden. Øverst i sidens kildekode står
dette:

<!--include virtual="/hornum/inc/function.linktext.inc.asp"-->
<!--include virtual="/hornum/inc/function.smileys.inc.asp"-->

Det skal se sådan ud, for at virke:

<!--#include virtual="/hornum/inc/function.linktext.inc.asp"-->
<!--#include virtual="/hornum/inc/function.smileys.inc.asp"-->

Prøv lige at rette dette (indsæt de manglende #). Så måske din side fungerer
rigtigt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Frederik Schütt

Dato : 27-09-05 13:22

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> <!--#include virtual="/hornum/inc/function.smileys.inc.asp"-->
>
> Prøv lige at rette dette (indsæt de manglende #). Så måske din side fungerer

Tak for dit bud... det er nu tilsigtet, at de sider ikke skal inkluderes, og de
har i hvert fald intet med sagen at gøre. Jeg har imidlertid løst problemet.
Jeg skriver lige hvordan et bedre sted i denne streng.

Venlig hilsen
Frederik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-05 10:50

Frederik Schütt skrev:

> http://www.visionogpraxis.dk/hornum/standard.asp?id=2&page=2

Der er ikke hul igennem til siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Frederik Schütt

Dato : 22-09-05 13:58

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Der er ikke hul igennem til siden.
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

Serveren må have været nede. Der er fint hul nu direkte fra
linket, hvor jeg sidder.

Frederik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-05 17:00

Frederik Schütt skrev:

> Serveren må have været nede. Der er fint hul nu direkte fra
> linket, hvor jeg sidder.

Jeg kom også igennem nu. Start med at validere siden - der er et
par fejl i såvel html- som css-koden.

Se mere på siden her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 22-09-05 17:28

Ronni Petersen skrev:

> [...]
> løkker, hvad ved jeg, jeg er bare grafikeren..)
>
> Jeg har ikke kunne finde noget på google om problemet.

Bare til inspiration, så tag et kig på den seneste artikel på
www.alistapart.com Her taler de netop omkring print, og de har KUN
div's! du kan eventuelt lave et print preview, så kan du selv se
hvordan det er gjort og studer gerne deres kildekode.

Claus

Fra : Frederik Schütt

Dato : 27-09-05 13:36

Claus Jacobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> div's! du kan eventuelt lave et print preview, så kan du selv se
> hvordan det er gjort og studer gerne deres kildekode.

Tak til jer der har givet forskellige bud på problemet. Efter at
prøvet jeres forskellige bud, revet adskillige meter hår ud og besøgt
en lang række developer sites - herunder www.alistapart.com
(glimrende site) -men uden held lykkedes det mig at finde en løsning
ved trial and error fejlfinding:

Jeg fik læst mig til, at problemet nok var en float placeret indeni
en div over flere sider. Jeg kunne ikke genskabe problemet på en
frisk side, før jeg gav min div et ID. Ups, så kunne side 2 ikke
printes. Da jeg ikke var afhængig af et ID ændrede jeg det til en
class og vupti - printet virker!

Håber andre kan bruge denne erfaring.

Tak
Frederik