Haster: Forloren hare
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-09-05 15:05

Hej i gruppen.

En kammerat kigger forbi senere til aftensmad, og jeg har lovet at lave
forloren hare.
Problemet er at det er hundrede år siden jeg sidst har lavet sådan en gang
"falsk fjellkatt" (udtales på syngende norsk), så derfor er planen at jeg
hakker/snitter/hærger/rører det hele sammen og dækker det totalt med striwet
gris, men hvor lang tid skal sådan en fætter have i ovnen, og ved hvor mange
grader?

Jeg har køwt:
7-800 gr. most gris/ko (hakket kalv/flæsk)
3 pakker striwet gris (bacon)
1 pakke gumminumser (champignons)
hønseaborter (æg)
og tudekugler (løg).

På forhånd tak for enhver hjælp.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-09-05 15:13

Aragorn Elessar wrote:

> gris, men hvor lang tid skal sådan en fætter have i ovnen,

Til den er færdig og ikke længere

> og ved hvor mange grader?

Nok men ikke for mange

Mere seriøst:

http://www.madkanalen.dk/vis_opskrift.php?opskrift_id=253

Ebbe

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-09-05 15:25

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
Aragorn Elessar wrote:

> gris, men hvor lang tid skal sådan en fætter have i ovnen,

> [...]

----------

Hej Ebbe.

Tak for link, det prøver jeg

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Max

Dato : 06-09-05 07:51

Hej Aragorn

> 7-800 gr. most gris/ko (hakket kalv/flæsk)
> 3 pakker striwet gris (bacon)
> 1 pakke gumminumser (champignons)
> hønseaborter (æg)
> og tudekugler (løg).

Du burde også købe en pakke bacon i tern og blande
i farsen, det får det ligesom til at smage af lidt mere.

Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-09-05 11:00

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Aragorn

> Du burde også købe en pakke bacon i tern og blande
> i farsen, det får det ligesom til at smage af lidt mere.
>
> Mvh Max

Hej Max.

Skægt nok sad vi og snakkede om det, mens vi gumlede løs.
Det blev dog kun med gumminumser denne gang, det er ikke sidste gang jeg
prøver det!
Takker for tippet.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Max

Dato : 06-09-05 11:10

Hej Aragorn

> Skægt nok sad vi og snakkede om det, mens vi gumlede løs.
> Det blev dog kun med gumminumser denne gang, det er ikke sidste gang jeg
> prøver det!

Sjovt nok fik vi også kunstig springmis igår, men det var så uden svampe,
men det skal måske prøves næste gang, så jeg fik også en ide, tak.
Forøvrigt er den samlede menu sådan, den forlorne hare med baconstrimler,
hvide kartofler, brun sovs, tyttebær syltetøj, rødkål og syltede agurker.

Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-09-05 17:20

> [...]
> hvide kartofler, brun sovs, tyttebær syltetøj, rødkål og syltede agurker.

Hej Max.

Hm, den med tyttebærsyltekluns, rødkål og syltede agurker skal sgu prøves.
Jeg kan ikke fordrage rødkål, men det kunne jo være at gæsterne kunne...
Hov! Det er jo da også en fin undskyldning for at smække nogle syltede
græskar på bordet - dem elsker *jeg* nemlig!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Max

Dato : 08-09-05 07:25

Hej Aragorn

> Hm, den med tyttebærsyltekluns, rødkål og syltede agurker skal sgu prøves.

Lingonsylt, som svenskerne kalder det, smager også fortræffeligt til
stegt flæsk med persillesovs.

> Jeg kan ikke fordrage rødkål, men det kunne jo være at gæsterne kunne...

Jeg har et par gange købt et glas rødkål med æbler og frugtsaft, den smager
faktisk fortræffelig og jeg vil tro at i små mængder kan selv folk der
normalt ikke
spiser rødkål være med, og jeg syntes du skylder dine gæster at have rødkål
på bordet til en ret som kunstig springmis.

> Hov! Det er jo da også en fin undskyldning for at smække nogle syltede
> græskar på bordet - dem elsker *jeg* nemlig!

Smager også godt på en mad smurt med en god leverpostej :)

Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-09-05 08:43

> [...]
rødkål
> på bordet til en ret som kunstig springmis.

> Smager også godt på en mad smurt med en god leverpostej :)

Jeg kan ikke fordrage leverpostej, men det ku' du jo ikke vide.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Max

Dato : 08-09-05 10:09

Hej Aragorn

> Jeg kan ikke fordrage leverpostej, men det ku' du jo ikke vide.
> Aragorn_DK

En lidt sær dansker når man ikke kan lide rødkål og leverpostej,
kan du heller ikke spise spegepølse ? :) :)

Mvh Max

Fra : Q

Dato : 06-09-05 21:57

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse