Hjælp : Tændings problem ......
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 12:02

Hej NG

Nu skriver jeg her i håb om at der er nogen der kan hjælpe mig ....

Jeg har en "ældre" Tomos A-35 2 gear Automatic (med A3 motor) og en defekt
tændspole.

Jeg har søgt rundt på nettet for at finde en tændspole til den (På den
nuværende tændspole står der "CEV mod. 6309")
Thansen.dk har en tændspole, men det er til knallerter med CDI tænding (Hva
der så end menes med dette)

Jeg har forsøgt med tændspole fra henholdsvis Puch Maxi og Yamaha 4 gear -
da disse også har 6 volt tænding.
Dette duer ikke med tændspole fra en Maxi da den er til montering under
svingspolen, og på Tomos´en er den til udvendig montering.
Med Yamaha tændspolen kan jeg få gnist hvis jeg holder tændkabel hen til
topstykket, men så snart jeg montere tændrørshætte og tændrør, så mister den
helt pusten.

Udgangsspændingen på fødespolen ligger på ca 5,5-6 volt AC men på tændspolen
kommer der kun ca 30-50 volt AC ud, Hvilket jo må være for lidt.

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe, evt. med info om en
erstatnings/alternativ tændspole (Og det behøver ikke nødvendigvis være til
en Tomos, Det skal bare virke. )

Jeg står selvfølgelig tilrådighed med yderlige oplysninger hvis der er nogle
info´s som ikke er nævnt.

Mvh og på forhånd tak
Lui

Evt. mail adr. : Scanmaster_lui(a)hotmail.com ( HUSK erstat (a) med
)