Speedfight 2 LCE - karburator eller udstød~
Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-09-05 08:11

Hejsa

Jeg savnede noget mere bundtræk på min SF2 LCE, så nu er der kommet en 47 mm
cylinder på.

Det er virkelig også noget der kan mærkes, men så kan man jo ikke lade være
med at tænke, om der kan komme bare en anelse mere tryk på.

Hvad skal næste skridt i så fald være - karburator eller udstødning? Indtil
videre er der "kun" lavet: variator + blændrør + 47 mm cylinder.

Det skal helst ikke kunne ses på lang afstand, at den er ulovlig, så af den
grund håber jeg selvfølgelig på, at svaret er "karburator". Hvilke
specifikationer skal man kigge efter?

Hilsen
Søren

--
- Top posting
- What is?

Fra : Charlotte

Dato : 05-09-05 18:44

> Det skal helst ikke kunne ses på lang afstand, at den er ulovlig, så af
> den grund håber jeg selvfølgelig på, at svaret er "karburator". Hvilke
> specifikationer skal man kigge efter?

måske en 17,5 mm kaburator?

kobling...

Fra : C.C

Dato : 06-09-05 04:18

Skal din scooter gå optimalt, så er der kun én vej, karburator og
udstødning. der fåes også tun udstødninger uden knækpotte. Bare kig ved de
forskellige shops. Men er det nu døjen værd, sådan som politiet suser rundt
efter scootere for tiden. Er det en 30 eller 45 du har.

Mvh
C.C

Fra : Søren Nielsen

Dato : 06-09-05 15:49

"C.C" <carsten.christoffersen@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Skal din scooter gå optimalt, så er der kun én vej, karburator og
> udstødning. der fåes også tun udstødninger uden knækpotte.

Hej C.C. Tak for tippet.

> Men er det nu døjen værd, sådan som politiet suser rundt
> efter scootere for tiden.

Nu er den jo ulovlig i forvejen, så skridtet er ligesom taget. Jeg har også
en forestilling om, at politiet ikke har helt så ondt af, at den måske kan
køre lidt for stærkt, hvis man ellers gør det fornuftigt - altså holder sig
til de 50 km/t i byen, bruger hjem og i det hele taget ikke opfører sig som
en idiot. De går vist mere efter dem på 30'ere med omvendt kasket som kører
80 km/t på gangstier osv osv.

> Erdet en 30 eller 45 du har.

Det er en 45'er .... eller vel nærmere en 75'er

Hilsen
Søren

Fra : C.C

Dato : 07-09-05 04:16

Ja, måske. Men med alt det klipperi de har indført, er jeg nu godt nok gået
den anden vej med min speedfight 45, ligeså med de dyre bezinpriser vi har
nu om dage, så gider jeg ikke at skulle have et øje på hvert finger, får at
holde øje med om nu "basserne" kommer, man er jo nødt til at bruge
scooteren. Jeg må sige, det er en god fornemmelse med at, nu kan de bare
komme, der er intet de kan gøre ved min scooter, for den er lovlig. Men det
gjorde ikke noget, at det gik lidt stærkere. Men pyt, vi må ta´den tid det
ta´r. og så slipper man jo for at evt. skulle til syn, miste kortet, og
alle de bøder.

Mvh

C.C