Digidesign AMIII og cubase VST 5.0
Fra : thomas schreiber

Dato : 05-06-01 20:15

Hej,

Nogen der har erfaring med AMIII kortet? Jeg kan sku ikke rigtig
få latency ned på under 85ms i VST og under 60ms i Reason. Lydkortet
der sidder på bundkortet fra starten i min G4, har under 24ms i VST og under
11ms i Reason,
så jeg går ud fra at det "bare" er nogle drivere der skal skiftes ud....
eller hva'?

Nogen forslag?

På forhånd mange tak.

Thomas Schreiber
-
stall.dk

Fra : Morten Stjernholm

Dato : 06-06-01 09:03

in article 9fjb79$jo6$1@news.inet.tele.dk, thomas schreiber at
NOSPAM@news.com wrote on 05/06/01 21:15:

> [...]
> 11ms i Reason,
> så jeg går ud fra at det "bare" er nogle drivere der skal skiftes ud....

AM3 er generelt en dårlig løsning til Cubase VST. Med Logic Audio kan kortet
nemlig bruges med Direct I/O istedet for de dårlige ASIO drivere steinberg
har lavet til kortet.

SÅ får du ultra lav latency......

Ultimativt er naturligvis at bruge kortet med DAE ( protools software - ikke
LE som tillader latency ) så får du nærmest ingen latency da du bruger den
lille DSP chip på kortet til automation. Tilgængæld må du leve med 8
spor.......

Så hvis du fortsat vil bruge Cubase - så er der ingen vej udenom at købe
noget ASIO2 hardware (hammerfall f.eks) der har superlav latency.

SUK..... Livet er hårdt...

MVH

Stjernholm

Fra : thomas schreiber

Dato : 06-06-01 17:16

Problemet med sidst nævnte løsning, er så bare at alle mine (købte) VSTi's
ikke er noget værd mere.

/thomas

Fra : Morten Stjernholm

Dato : 06-06-01 21:41

Du mener vel andensidstnævnte løsning??

ASIO2 piller nemlig IKKE ved muligheden for at køre VST plugins &
instrumenter.