Hvornår købes flybillet til San Fransisco?
Fra : Ejnar

Dato : 04-09-05 21:37

Hej,
Til næste sommer (juni / juli 2006) skal vi (2 voksne og 2 næsten voksne
børn) 3 uger til vest usa (San Fransisco og omegn).
Hvornår er det bedst (læs billigst) at købe flybilleter og evt. hvilket
flyselskab har I best erfaring med?
mvh Ejnar

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 04-09-05 22:22

"Ejnar" <ejnarogmerete@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> børn) 3 uger til vest usa (San Fransisco og omegn).
> Hvornår er det bedst (læs billigst) at købe flybilleter og evt. hvilket

Så tidligt som muligt!! Vores sommerferie plejer vi at bestille i december.
Hvis I ikke har rejst med rutefly før, så husk, at man først skal betale 1
måned før afrejse (varierer lidt fra selskab til selskab). Dermed har man
mulighed for at springe fra, hvis noget billigere dukker op. På det
tidspunkt I skal rejse, vil det være svært at finde noget decideret billigt.

Vi har rejst med de fleste, og der er ikke den store forskel på de
selskaber, der kan være relevante for jer. Vurder i istedet ud fra, hvilket
materiel de flyver med. 777 med individuelle skærme er ret rart. I kunne
også kigge på sædekonfigurationer. Eksempelvis vil 3+3+3 vil være dumt for
jer (som nogle selskaber bruger på 777). Det er også rart at flyve om natten
og ikke have for lang tid i Frankfurt. Der er Amsterdam meget mere
interessant at vente et par timer *s*

Og lige et tip, inden I begynder at spørge om SF og Californien i den her
nyhedsgruppe - det har været behandlet 1000vis af gange. Google
nyhedsgruppen først. Så finder du de første 20 tråde af relativ ny dato, med
masser af info. Specielt Lars Ehlers (hvis ellers jeg husker hans navn
korrekt) har givet mange gode info om Californien.

Kennet
--
så er vi hjemme fra Afrika.....
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : Ejnar

Dato : 07-09-05 21:53

Hej,
Og jeg troede en 747 var de bedste. Men jeg kan forstå at I har gode
erfaringer med 777?
mvh Ejnar

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 07-09-05 22:14

> Hej,
> Og jeg troede en 747 var de bedste. Men jeg kan forstå at I har gode
> erfaringer med 777?
> mvh Ejnar

Tja. Selve maskinen var god, og det var rart med skærme i sædet. Jeg var
bare ikke så vild med 3-3-3 konfigurationen som Kenya Airways bruger.
Servicen var også elendig, og selv om maskinen kun var 6 måneder gammel, var
der allerede problemer med lyd og sæde. Det tror jeg kan tilskrives
selskabet. Selve flyet var behageligt. Ikke alt for støjende, ok skærm og
lyse omgivelser (dog et ufatteligt grimt rødt/blåt farvevalg til sæderne).

De 747 jeg har fløjet med, har ikke været så spritnye, så sammenligningen er
måske ikke helt rimelig.

Kennet

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-09-05 00:13

On Wed, 7 Sep 2005 23:14:25 +0200, "Kennet og Pernille"
<anonym@mail.dk> wrote:

>De 747 jeg har fløjet med, har ikke været så spritnye, så sammenligningen er
>måske ikke helt rimelig.

Jeg har fløjet med 747 fra British Airways, United og Virgin Atlantic,
og de nyeste fly (og bedste service) var hos Virgin. Jeg har ikke
prøvet Virgins turistklasse, men efter hvad jeg kan se, er det
udmærket. Videoskærme ved hvert sæde, on-demand video med over 50 film
samt videospil.

De 777 og Airbus 330 og 340 jeg har fløjet med har alle været ret nye.
Derimod er de fleste 767'ere (inkl. dem fra SAS) noget gammelt
skrammel....

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Stig Nielsen

Dato : 08-09-05 08:30

> [...]
> Hej,
> Og jeg troede en 747 var de bedste. Men jeg kan forstå at I har gode

Nej for søren 747, er en pensionist.

777 er OK, men jeg foretrækker klart de store Airbus.

330 og derover er klart bedre med komfort.

Stig

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 08-09-05 13:38

">
> 330 og derover er klart bedre med komfort.

og også imponerende lydsvage (relativt).

Kennet

Fra : Michael

Dato : 05-09-05 23:14

Ejnar wrote:
> [...]
> børn) 3 uger til vest usa (San Fransisco og omegn).
> Hvornår er det bedst (læs billigst) at købe flybilleter og evt. hvilket

Jeg ved ikke med priser osv. Men i starten af juni måned fløj jeg
Billund-Amsterdam-San Francisco med hollandske KLM. Og der var både god
service, maden om bord var fin og underholdning ved hvert flysæde med
egen skærm. Så de kan klart anbefales.

Amsterdam lufthavn var ganske spændende at være i, mens San Francisco
var temmelig kedelig.

/michael

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 16:55

On Tue, 06 Sep 2005 00:14:07 +0200, Michael <michael-25@ofir.dk>
wrote:

>Amsterdam lufthavn var ganske spændende at være i, mens San Francisco
>var temmelig kedelig.
>
>/michael

Ok, jeg må nok sige at jeg nødigt vil på ferie med dig, hvis du kan
påstå at Amsterdam LUFTHAVN er at foretrække frem for San Francisco.

mvh Falcon

Fra : JF

Dato : 06-09-05 17:29

> [...]
> børn) 3 uger til vest usa (San Fransisco og omegn).
> Hvornår er det bedst (læs billigst) at købe flybilleter og evt. hvilket
Er der nogen som har erfaring med Icelandair?
Det er dem der har de billigste billetter til San Francisco i sommeren 2006
for tiden

Mvh. Jørgen

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 07-09-05 10:32

"> Er der nogen som har erfaring med Icelandair?
> Det er dem der har de billigste billetter til San Francisco i sommeren
> 2006 for tiden

Hej

vi fløj med dem til - ja, sjovt nok - Island. OK, men smalle sæder. Ikke
meget plads, men venlige stewardesser. Flyene ikke af nyeste dato, men
ifølge deres hjemmeside, burde de have fået nye fly. Vi var måske bare
uheldige. Hvis I har et lay-over i Reykjavik så er lufthavnen lige så
spændende som Tirstrup lufthavn! Hvis I kan få 5-6 timer, så tag i den blå
lagune!

Kennet
--
... så er vi hjemme fra Afrika - læs mere her

Fra : mig

Dato : 08-09-05 14:36

klip

Vi var 2 familer der fløj med Iceland air i år, vi startede ud fra Aalborg
28/5 kl 6:50 og via Kastrup og en mellemlanding på island fortsatte vi til
SF hvor vi landede kl.18 lokal tid. Vi fløj med en 767 fra island og til SF
den var ganske udmærket, rimelig plads mellem sæderne, maden var dog ikke
noget særligt, vi overlevede dog. Vi gav 3400 pr/pers inkl. afgifter fra
Aalborg. Og alle fly afgik til tiden. Vi bestilte billeterne i november

knud

Fra : JF

Dato : 08-09-05 16:06

> [...]
> noget særligt, vi overlevede dog. Vi gav 3400 pr/pers inkl. afgifter fra
> Aalborg. Og alle fly afgik til tiden. Vi bestilte billeterne i november

Hej Knud

Var der individuelle skærme med film og spil til alle sæder?
Eller var det med "storskærm".

Og fløj I med samme fly fra København til Island som fra Island til SF?

Mvh. Jørgen

Fra : mig

Dato : 08-09-05 17:50

der var små skær i loftet for hver 4 sæde man kunne så leje en dvd afspiller
så kunne man vælge mellem tror det var 10 forskellige film dvd afspilleren
havde egen skærm

knud