Let og lækker frokost
Fra : Anja Nielsen

Dato : 04-09-05 20:06

Hej

Jeg får nogle kolleger på besøg lørdag, og efter lidt faglig diskussion er
det meningen at vi skal have lidt indenbords. Jeg har lidt problemer med at
finde på noget så hvis i har nogle ideer så sig frem.

Det må gerne være noget jeg laver dagen før. Hvis ikke skal det være
relativt hurtigt og nemt. Det er lige meget om det er varm eller kold mad.

Anja

Fra : Ralph

Dato : 04-09-05 22:32

"Anja Nielsen" <troldepus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det må gerne være noget jeg laver dagen før. Hvis ikke skal det være
> relativt hurtigt og nemt. Det er lige meget om det er varm eller kold mad.

Min frokost idag

Forret:
Ristet toastbrød med varmrøget laks, et par grønne asparges, og lidt
sennepdilddressing

Hovedret: pariserbøf, altså et toastbrød smurt over med et par hundrede gram
hakket okse, tilbehør: hakket syltet rødbede, hakket løg, kapers og en
(pastauriseret) æggeblomme.

dessert:
Friturestegt camembert med brød og solbærsyltetøj.

3 mand MED drikkevarer kr. 580 på "Signesmindes Kro" ved Silkeborg, kan nok
laves for en treidedel i eget køkken

indtaget fra kl 14-15:30 idag, ved aftensmadstid kl. 19:30 var jeg stadig
mæt ovenpå frokosten.

--
venligst
Ralph

Fra : Gainsbourg

Dato : 05-09-05 00:03

Hvad med at anrette tynder skiver af Carpaccio (kan evt. købes færdigt) på
store tallerkener, drysse flager af hel parmesan, hele friske
basilikumblade, nogle dråber citron, en smule friskkværnet peber og en god
olivenolie over. Dertil et langtidshævet/koldhævet hvedebrød som har stået
siden aftenen før og bliver bagt mens carpaccio'en rettes an? Sæt
efterfølgende 2-3 rigtig gode oste på bordet (fx. en tør ost + en skimmelost
+ brietype. Det kunne være pecorino eller gryere + danablue eller gorgonzola
+ lagret camanbert eller sødmælksbrie) og spis dem med resten af brødet.
Drik en passende rødvin til.

Eller alternativt en tærte. Lav en klassisk tærtebund og forbag den. Fyld en
pose flødestuvet spinat i (færdig fra frost) og drys tommelfinger store
stykker af gorgonzola, roque fort og mozzerella i. Gratiner med ost og bag i
ovn. Lunes på dagen og serveres med en hjemmelavet, italiensk tunmousse med
capers og en salat af skivede, solmodne tomater lagt skiftevis med tynde
skiver frisk mozzerella, friske basilikumblade og marineret med balsamico
edikke, olivenolie, salt, peber og lidt citron.

Eller køb nogle friske figner fra grønthandleren (ikke alt for modne) og
server dem enkelt anrettet på en tallerken med en skive rigtig god
parmaskinke. Til hovedret en cremet suppe - fx. en smuk, orange
gulerodssuppe på løg, gulerødder, smør og timian - med en skefuld creme
fraiche og en kvist timian i midten af hver skål. Lav den dagen før og
server den en smule koldere end stuetemperatur. Giv et godt, friskbagt brød
til.

God fornøjelse - sig til hvis du skal bruge mere detaljerede opskrifter

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : waga.eve@gmail.com

Dato : 07-09-05 11:28

Hej Anja

Du kan let finde inspiration til mad lavning og lede efter gode
opskrifter på www.opskrifter.dk

flotte billeder, let forklaring og fremgangsmåde samt
energi-beregning.

vh.
Christian

Fra : Anja Nielsen

Dato : 11-09-05 18:40

Hej

Tak for alle de gode råd, jeg lavede porre tærte med salat og flute. Hvilket
var en stor succes

god aften

Anja