Ovnbagte grøntsager
Fra : Margrete Johansen

Dato : 04-09-05 18:44

Hej gruppe.

Jeg har lige spist resterne af gårsdagens ovnbagte grøntsager, MED et
ordentligt skvæt god olivenolie henover. Kolde.

Grøntsagerne:
Kvarte røde peber
Tykke skiver af aubergine
Klodser af courgette
Hele hvidløgsfed
Drysset med salt og persille
Gavmildt overhældt med olivenolie

Bagt i ovnen i 45 minutter - himlen på jord!

Margrete

Fra : Daniel Overby

Dato : 04-09-05 20:18

> Jeg har lige spist resterne af gårsdagens ovnbagte grøntsager, MED et
> ordentligt skvæt god olivenolie henover. Kolde.

Tillad mig at anbefale kartofler, pastinak, gulerødder og yams - det er sgu
også guf! :)

- Daniel

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 05-09-05 15:07

Daniel Overby <mailFJERN@overbyhansenFJERN.dk> skrev:

>Tillad mig at anbefale kartofler,
>pastinak, gulerødder og yams - det er sgu
>også guf! :)
>
>- Daniel
Yams? undskyld jeg spørger (dumt?) men er det der også hedder
sweet potatoes?
thomas pb

Fra : Daniel Overby

Dato : 05-09-05 16:42

> Yams? undskyld jeg spørger (dumt?) men er det der også hedder
> sweet potatoes?

Ja tror jeg nok - det er sådan nogle, der er orange indeni.

- Daniel

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 05-09-05 23:56

Daniel Overby wrote:

> Ja tror jeg nok - det er sådan nogle, der er orange indeni.

Selvom amerikanere somme tider kalder deres sweet potatoes for yams, er
det altså ikke det samme. Yam er en lignende rodfrugt, men er meget
større (lang tube, kan blive over en meter lange).

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 06-09-05 15:52

Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid> skrev:

>Selvom amerikanere somme tider
>kalder deres sweet potatoes for yams, er
> [...]

Hvad er forskellen i smagen? Jeg ved at Føtex har sweet potatoes,
men hvor man man købe yams?
Mvh
thomas pb

Fra : Daniel Overby

Dato : 06-09-05 16:46

> Hvad er forskellen i smagen? Jeg ved at Føtex har sweet potatoes,
> men hvor man man købe yams?

Det er vist nok de der sweet potatoes jeg har brugt. Har I hvert fald købt
dem i Bilka.

- Daniel

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-09-05 09:00

Thomas Peter Bitsch (slet T89C6) wrote:

> Hvad er forskellen i smagen?

Husker ikke den store smagsforskel, men konsistense er anderledes, idet
yams ikke har konsistens som kartoftler, men nærmere som udkogt selleri.

> Jeg ved at Føtex har sweet potatoes,
> men hvor man man købe yams?

Har kun set det få gange i København, og aldrig et sted, hvor de har det
fast. Tror det var i Magasin den ene gang. Sweet potatoes kan fås rigtig
mange steder efterhånden.

Mvh
Kevin Edelvang