Rumanien
Fra : Jesper

Dato : 04-09-05 16:26

Hej
Familien har overvejet at invistere i en ferie bolig og har talt om Rumanien
( Sortehavet )
Er der nogen her i gruppen der har erfaringer eller links i forbindelse med
køb af lejlighed eller byggegrund.

På forhånd tak
Jesper

Ps. køb i andre lande har også interesse.

Fra : Hkragelund

Dato : 05-09-05 19:22

> Familien har overvejet at invistere i en ferie bolig og har talt om
> Rumanien ( Sortehavet )
> Er der nogen her i gruppen der har erfaringer eller links i forbindelse
> med køb af lejlighed eller byggegrund.

Jeg har lige googlet lidt og det giver overvældende resultater! Prøv det!!

Der er masser spekulanter der vil sælge huse og lejligheder (og spare dig
for alt bøvlet)

Vil du selv bygge skal du der ned og have skabt nogle kontakter. Det er
måske nødvendigt at oprette et selskab til at styre det! Med en pålidelig
direktør! Det lyder måske voldsomt men, det kan sandsynligvis holdes kørende
for 10000 - 15000 kr om året! Grunden til man skulle oprette et selskab, med
en deltids direktør. Er simpelthen for at tage "trykket" af de lokale
myndigheder som normalt ikke har nogle hæmninger når de først har lugtet
penge!

Jeg har ingen specifik erfaring med Rumænien. Men har selv lavet en del
forretninger i Baltikum og Ukraine!

Kvinder er som regel bedre direktøre, fordi de har højere ambitioner, er
mere loyale og drikker væsentligt mindre!
Det gælder kun så længe de ikke skal udøve ledelse over andre!

mvh
henrik

Fra : Jesper

Dato : 05-09-05 21:33

Tak for dit svar.
Jeg har selv googlet ( søgt Rumanien og Bulgarien ved Sortehavet ) og fundet
en del bygge projekter ( lejligheder ) men sjovt nok er alle de gode
lejligheder væk. Betyder det at man er forsent ude eller at der skal puttes
lidt under bordet.
Problemet ved at bygge selv er som du skriver at man skal have skabt nogle
kontakter som man kan stole på, det gør man jo ikke lige hen over en
weekend.
Hvad hedder byggegrund forøvrigt på engelsk?
Jeg har skrevet ground, building site og lot uden den store succes.

Jesper

Fra : Hkragelund

Dato : 06-09-05 01:23

> [...]
> fundet en del bygge projekter ( lejligheder ) men sjovt nok er alle de
> gode lejligheder væk. Betyder det at man er forsent ude eller at der skal
Bulgarien er ihvertfald oversolgt!
Et land som Ukraine (Krim) ville måske være værd at kigge på. Du kan leve
som konge
nogle år endnu. Når så tiden med europæiske ejendoms investor kommer kan du
jo sælge, formentligt med en fornuftig gevinst (gange 20 eller noget i den
stil).
Der vil altid være en risiko de Vesteuropæiske investore kom aldrig,
regeringen blev
sindsyg og indrog alt fast ejendom, eller noget helt andet!

> Problemet ved at bygge selv er som du skriver at man skal have skabt nogle
> kontakter som man kan stole på, det gør man jo ikke lige hen over en
> weekend.
Det kræver noget fod arbejde. Men i er jo en hel familie, så det er bare at
komme i gang
inden det er for sent.
Der er mange Danske landmænd som etablere sig i Østeuropa måske du kender en
eller kan
finde en som vil hjælpe! Mange af dem har allerede deres egne murer, tømrer,
elektrikere og folk , som
kan håndtere myndighederne.
"Money Talks" Og det er forholdsvis små midler vi taler om!
(om 20 år så siger russerne vi skal købe ejendomme ved den jyske vest kyst,
for de koster
ikke en skid :)

> Hvad hedder byggegrund forøvrigt på engelsk?
Lot, building site, building ground.
Men det er en ting som ikke nødvendigvis eksistere i de lande du kigger på.
Det handler om at eje jorden og der efter smøre myndighederne, så du kan få
lov at bygge.

Jeg tror desværre ikke jeg har så meget mere at bidrage med da det ikke er
sortehavs kysten
jeg koncentrere mig om..

mvh
henrik