Geforce2 MX langsommere end voodoo3 2000?
Fra : Jens Christensen

Dato : 30-12-00 22:26

Hejsa

Jeg har lige købt en Geforce2 MX i håbet om at jeg kunne forlænge levetiden
på min k6-2 300 mHz.

MEN! I 3Dmark2000 får jeg en score på 764, hvor jeg fik 906 med mit voodoo3
2000, det kan da ikke passe?

Jeg har downloaded de nyeste drivere fra nvidias site i dag og installeret
dem.

Mit system:

K6-2 300
224 mb sdram (pc100)
Geforce2 MX
aopen ax59pro (bios ver. 2.32)
SB awe64 gold
Directx 8.0
+ de senste drivere fra aopen/via/nvidia

Jeg håbede på en forbedring i 3d præstationerne, ikke in forringelse ... er
der nogen der har nogen forslag til evt. fejl i mit system?

Jens

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 31-12-00 00:42

Surt show. Køb en AMD K 6 3 400 og sæt den i bundkortet ved 2x66, der tolkes
som 6x66=400. Så får du gevinst af dit køb. Kan dit bundkort klare 75 mhz,
så køb en AMD 450 3 og sæt den til 2x75=6x75=450.

VH
Finn A. Hansen

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 01:47

Fra : DeltaPower

Dato : 03-01-01 01:47

"Jens Christensen" <jens75@image.dk> wrote in message
> jeg har søgt med lys & lygte efter en forhandler der stadig har k6-3'ere

> lager, men uden held. Kender du et sted hvor de stadig sælger dem?

De har været ude af produktion i over et år, så det er næppe muligt ... har
selv forsøgt at finde dem....

DP

Fra : F.Larsen

Dato : 03-01-01 23:47

Fandt 2 der påstår de er på lager, prøv at ringe til dem:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244597895

--
Flemming

Q2 3D Benchmarks: http://www.ClanWorld.dk/Q2Bench/
Støjdæmp din PC ..: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

Fra : Rampage

Dato : 31-12-00 01:58

> [...]
er
> der nogen der har nogen forslag til evt. fejl i mit system?

Din cpu er desværre for langsom til dagens spil. Køb en ny og hurtigere hvis
du vil udnytte dit nye grafikkort.
Jeg fik pengene tilbage idag på mit 2 dage gamle mx da jeg ikke følte jeg
fik en stor nok forbedring med mx kortet over v3 3000.
Jeg har en celeron 500
i 3dmark fik jeg
mx: 3000
mx uden t&l: 1475
v3: 1500
Det skal dog siges at mx var hurtigere end v3

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 01:48

Fra : DeltaPower

Dato : 03-01-01 01:48

> Det forklarer vel ikke hvorfor min 3dmark2k er lavere med gerforce kortet
> end med voodookortet?

3Dmark er skrevet til Intel-CPU'er ... det har svært ved at køre ordentligt
på AMD-maskiner ... især SS7'erne...

DP

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 31-12-00 11:54

Jens Christensen wrote:

> [...]
>
> Jeg håbede på en forbedring i 3d præstationerne, ikke in forringelse ...
> er der nogen der har nogen forslag til evt. fejl i mit system?

Hvis det kun er 3Dmark 2000 der skriver langsommere tal, så ignorer det.
Hvis spil & lignende kører langsomt, så prøv med en reinstallation af
windows - der er før set at grafikkortdrivere ikke har kunnet finde ud af
at rydde op efter sig ved udskiftning af kort
--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...