Spørgsmål om suzuki fx 50
Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 08:53

Hej!

Jeg har lige købt en ældre fz 50. De første dage kørte den helt fint, men nu
er den begyndt at gå ned i fart hvis man giver fuld gas. Den skal ca have ½
gas så går den bedst og allerbedst går den hvis den lige får en lille smule
schooker. Hvorfor gør den mon det?.

Hvilken gearolie skal man bruge? I thansen har de givet mig en olie der
hedder sae 20w/50 multigrade olie. Så vidt jeg kan se er det en motor olie
til biler. Skal det ikke være en gearolie?.

Vil den køre hurtigere hvis man sætter et cross dæk på baghjulet?

Vh Claus.

Fra : tronddk

Dato : 06-09-05 17:02

"" skrev d. 04-09-05 08:53 dette indlæg :
> [...]
have ½
> gas så går den bedst og allerbedst går den hvis den lige får en lille
tilstoppet dyser skidt i kaburatoren skild den ad og rens med tryk luft

> [...]
olie
> til biler. Skal det ikke være en gearolie?.

det er lige meget hva for en olie du putter ned i gearboxen den skal
bare være tyk og smøre godt

> Vil den køre hurtigere hvis man sætter et cross dæk på baghjulet?
ja men det er ikke til at præle af max 5 km/t mere end normal

http://www.kandu.dk/

Fra : tronddk

Dato : 06-09-05 17:02

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 18:25

Mange tak for svar. Jeg prøver at rense karburatoren og ser om det hjælper.

Vh Claus