Skærme
Fijala 3554
Har jeg selv fucked min skærm op?
Fra : JL

Dato : 03-09-05 22:47

Jeg har en 19" LG L1910B fladskærm. Den har virket upåklageligt i et år nu.
Her til aften har jeg intsalleret Red Alert 1 på computeren. Spillet har det
ikke så godt med windows XP så man skal bruge "windows 95 compatbillity
mode" og vælge 640x480 opløsning osv. Så langt så godt...jeg fik spillet til
at virke.

Jeg spiller en times tid, og da jeg går ud af spillet hopper windows tilbage
til 1280x1024. Men nu er der kommet gennemsigtige hvide streger i højre side
af skærmen der flimrer. De er ikke længere så tydelige som de var lige i
starten. Efter jeg har genstartet et par gange, tændt/slukket for skærmen
osv. , men den tydeligste af stregerne kan jeg stadig ane. Ved ikke at
fokusere på den kan jeg se at området flimrer.

Kan skærmen ikke tåle så lav en opløsning?

Har jeg selv fucked min skærm op?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-09-05 17:08

"JL" <news@net.dk> wrote in

> [...]
> at området flimrer.
>

> Kan skærmen ikke tåle så lav en opløsning?

Det burde den nu fint kunne. Har du tjekket hvilken refresh rate skærmen
kører med efter du afsluttede spillet? Hvis den kører med 60hz så kan jeg
godt forstå det flimrer. Du skal helst op omkring 85Hz eller højere hvis du
har mulighed for det før at billedet er helt roligt.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Joke

Dato : 05-09-05 17:54

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse >>

> [...]
> du
> har mulighed for det før at billedet er helt roligt.

En fladskærm og 85 mhz næppe

Fra : Morten Guldager

Dato : 05-09-05 19:55

2005-09-05 Joke wrote

> En fladskærm og 85 mhz næppe

Enig.

På arbejdet har en Fujitsu-Siemens skærm, ikke en fancy en, bare en 19"

I følge manualen skal den have 1280x1024@60 men billedet bliver væsentlig
bedre ved 1280x1024@75. Ved 85Hz går det galt igen.

Har spørgeren husket at trykke på auto-knappen?

/Morten