Rejsearrangørerer til Rødehavet
Fra : per_dykkermail@yahoo~

Dato : 03-09-05 20:04

Hej

Er der nogle der har kendskab til en seriøst rejseselskab der laver
dykkerrejser til Rødehavet ?

Jeg har kigget på Atlantisrejsers hjemmeside, men synes ikke deres
program er så bredt. Desuden er det ikke lykkedes mig at få dem til
at sende et trykt katalog, som man ellers kan bestille på deres
hjemmeside.

Vi er interesseret i en liveaboard til den sydlige del (Sct. Johns,
Elphinstone, Fury Shoals, Zabargad .... ... )

Er der evt. nogle der har erfaringer med at købe rejser i udlandet,
men med afrejse fra DK ?
Eller skal man virkelig prøve at finde et seriøst dykkercenter
dernede ( og hvordan gør man i øvrigt det ?) og selv købe
flybilletter ?

Alle forslag modtages med glæde

Mvh
Per

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 03-09-05 23:08

per_dykkermail@yahoo.dk wrote:
> Er der evt. nogle der har erfaringer med at købe rejser i udlandet,
> men med afrejse fra DK ?

Man kan sagtens nøjes med at bestille selve bådturen gennem et
udenlandsk selskab (f.eks. i England, hvor der er mange selskaber der
tilbyder både i Rødehavet), og så bare købe fly-only charterbillter
i Danmark.

Men sørg for at få på skrift hvad sejlruten er, og hvor meget
indflydelse i selv har på den.

Man kan også springe et mellemled over og handle direkte med den der
ejer båden i Ægypten. Både i Rødehavet kan findes på nettet.

Jens Olsen

Fra : CC

Dato : 04-09-05 00:23

<jenspolsen@hotmail.com> wrote in message

per_dykkermail@yahoo.dk wrote:
> Er der evt. nogle der har erfaringer med at købe rejser i udlandet,
> men med afrejse fra DK ?

Vi bestilte liveaboard direkte hos Emperor Divers og flybillet hos Star
Tours i Sverige (i Sverige p.g.a. at priserne er de samme
som i DK, men bare i SEK.
Jeg må sige, at Emperor var meget reelle. de havde været nødt til, at
chartre en båd ind, da det nye skib vi skulle have været med
ikke havde kunnet få papirerne i orden til tiden. Det betød en noget lavere
standard, som vi selvfølgelig ikke var tilfredse med. Men
der var heller ingen problemer med at få kompensation efter vi var kommet
hjem.
Jeg vil beskrive dem, som særdeles professionelle og meget fair i den
behandling vi fik. Kan dog ikke anbefale deres båd "Asmea" mener
jeg den hed - vi lå ved siden af den en nat og kunne ikke sove for dens
generator (jeg tør ikke tænke på, hvordan det må have været
at bo på den permanent i en uge).
Eneste problem med emperors både, er dog at de ikke har gratis nitrox, det
er der mange af de andre som tilbyder.
Claus

" Vi kunne iøvrigt heller ikke få nogen nærmere oplysninger om noget som
helst hos Atlantis rejser - det virkede nærmest, som om de ikke
gad sende info. om liveaboards, eller også havde de dem bare ikke. De fik i
hvert fald ikke nogen stjerne i karakterbogen hos os denne gang
heller - for mange år siden fu**** de en tur til Sipadan fuldstændig op 3
dage før vi skulle afrejse fra DK, så vi måtte finde en anden arrangør "

Fra : Henning

Dato : 04-09-05 10:22

On 3 Sep 2005 12:04:00 -0700, per_dykkermail@yahoo.dk wrote:

>Hej
>
>Er der nogle der har kendskab til en seriøst rejseselskab der laver
>dykkerrejser til Rødehavet ?

www.marinadyk.dk - de er ikke et rejseselskab, men en dykkerbutik, som
i samarbejde med diverse "transportører" arrangerer fortrinlige
live-aboards. De plejer at have syd-syd-ture hen over efteråret til
~8.000,-/alt inclusive (mad, drikke, dyk osv.)

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : per_dykkermail@yahoo~

Dato : 04-09-05 18:34

Vi bestilte liveaboard direkte hos Emperor Divers og flybillet hos Star

Tours i Sverige (i Sverige p.g.a. at priserne er de samme
som i DK, men bare i SEK.

Jeg har prøvet søge på billetpriser på Star Tours svenske
hjemmeside www.fritidsresor.se men enten er billetpriserne gået helt
amok eller også gør jeg noget forkert.
Når jeg søger biletter med afgang fra Malmø til Hurgada d.15 januar
2006 og retur en uge senere får jeg en pris på 29256 sek for 2
personer og et hav af mellemlandinger.
Hvad gav I for flybiletterne og hvor fløj I fra ?

Jeg har kigget på Emperor divers hjemmeside og det ser meget seriøst
ud, men hvordan klarede I betalingen, skulle I betale forud eller
betale depositum ?
Er Emperor drevet af Egyptere eller Europæere ?

mvh.
Per

Fra : CC

Dato : 05-09-05 08:11

<per_dykkermail@yahoo.dk> wrote in message

[...]

Hej igen Per,
Har lige været inde og kigge på Fritidsresor og f.eks. i oktober kan jeg
finde rene flybilletter for 2 personer fra København til Hurghada og retur
til SEK 6.040 (tror måske det er fordi du søger fra Malmø). Det vi gjorde,
var at finde priserne på Startours i DK og så forsøge med samme afgang
hos Fritidsresor. Desuden oplevede vi, at der ikke var billige flybilletter
på en afgang på Startours hjemmeside, men hvis man bestilte i Sverige var
der
ledige afgange.

Mener vi gav ca. SEK 5800 for 2 returbilletter.

Vi betalte til Emperor med kreditkort via PayPal, det virkede fint.

Jeg mener det er Tyskere som ejer Emperor (vær i den forbindelse lige
opmærksom på, at I ikke kommer på en båd, hvor der kun er tyskere (medmindre
I syntes det er hyleskægt, at tale tysk hele ugen - vores erfaring er i
hvert fald, at de meget nødigt taler engelsk. Desuden er tyskere altså efter
min mening ikke
verdens sjoveste folkefærd
På vores båd, var ca. halvdelen tyskere (de holdt sig for sig selv, selvom
vi prøvede). Resten var englændere, Hollændere og os 2 danskere.
Der er normalt både en tysktalende og en engelsktalende
divemaster/instruktør med om bord.

Ellers er de iøvrigt meget flinke og hurtige - hos Emperor - til at besvarer
alle mulige og umulige spørgsmål pr. mail eller telefon.

Faldt lige over adventure diving, hvis I gerne vil på en tur kun med
danskere http://www.adventure-diving.dk/ . Der er vidst 2 pladser tilbage,
men for "hunde", hvor der
ikke er ret billigt!!!

Spørg endelig igen, hvis du har flere spørgsmål.

hilsen
Claus

Fra : per_dykkermail@yahoo~

Dato : 05-09-05 21:53

Hej igen og tak for dine svar.

Nu har jeg prøvet www.fritidsresor.se igen men med samme resultat.
Hvordan vælger du København som afgangssted?
Jeg startede med at vælge - endast flyg - i menuen til venstre, men i
den søgefunktion der kommer frem kan jeg kun finde svenske byer.

Tak for advarslen ang. det med en båd fyldt med tyskere. Jeg har selv
prøvet det en´ gang -heldigvis kun på en dagbåd. Så hellere
Hollændere, deres mentalitet ligger nærmere den danske.
Jeg håber på at kunne gøre turen lidt billigere end de knap elleve
tusind som Adventure diving skal have, og så ønsker vi at komme
afsted til Januar 2006.

Hvordan dykkes der hos Emperor, i grupper eller makkerpar ?

Holdt prisen, eller var der på forskellige tillæg og gebyrer da turen
var slut ? ( det er jo Egypten !)

Jeg kan selvfølgelig også bare ringe til startour om få en pris. Det
er straks værre at ringe til Sverige da mit svenske er ret dårligt -
(nærmest ikke eksisterende)

mvh.
Per

Fra : CC

Dato : 06-09-05 10:27

[...]

www.Fritidsresor.se, på startsiden i højre side, har jeg været inde og
vælge "Välj avreseort:" = Köbenhamn (de staver ikke så godt ) og "Välj
destination:" = Hurghada, "Avresedatum: (fr o m)"= fra 1. januar 2006 -
varighed 1 uge:
Så får jeg f.eks. 3.jan - 10. jan 2006 SEK 6.546,- (for 2 personer) og 10.
jan - 17. jan 2006 SEK 5.346,- (for 2 personer -BILLIGT)

Når de hos Emperor, har set hvordan man dykker, passer man stort set sig
selv og ja man dykker i makkerpar. Hvis man har lyst til at følge med
divemasteren siger man det lige under briefingen, som i øvrigt var meget
grundig og informativ). Deres "dæksdrenge" er eksperter i, at finde en i
gummibåden næsten uanset hvor man dukker op og selvom man popper op blandt
en hel anden båds dykkere.

Det eneste vi brugte penge på, var øl og vin på båden, evt. nitrox og evt.
naturreservat fees, samt ikke at forglemme 10 - 20% i drikkepenge til
divemasters og skibets besætning.

Lad iøvrigt være med at bestille mad ombord på flyveren, det er ikke pengene
værd (og jeg tror faktisk det bliver serveret alligevel, selvom I ikke har
bestilt).

Man kan hos Fritidsresor.se betale for billetten med kreditkort, men der
havde vi problemer, fordi systemet ikke ville acceptere et dansk kreditkort.
Vi ringede så bare til tlf.nr. i
sverige og fik meget skandinavisk talende sød dame, som blot tog imod
kreditkortinformationerne.

Vedlægger lige link til det engelske divers Magazine's oversigt over Red Sea
Liveaboards. På deres forum, er der også mange informationer om heldig og
uheldige oplevelser på div. liveaboards i Røde Havet.

http://www.divernet.com/travel/0900latabred.htm

hilsen
Claus