honda amigo sprøjter olie ud af ånderør ?
Fra : klaus nielsen

Dato : 03-09-05 19:09

hej
jeg har lige samlet en honda amigo motor. alt er nyt. stempel. nyopboret
cyl. osv.. men pakningerne i motorblokken har jeg dog selv klippet ud.
ellers er alt nyt og originalt fra honda.
men der sprøjter olie ud af ånderøret som sidder øverst på motoren. og det
kan jeg ikke lige se hvorfor der gør. og der er ikke for meget olie i
motoren iflg pejlepinden.
det er mere end 10 år siden sidst jeg har samlet sådan en motor. så hvad kan
jeg evt have glemt eller overset ? jeg har desværre ingen tegninger af
motoren. altså motoren er meget simpel. men jeg kan ikke huske om der er
nogle huller eller noget i pakningen jeg evt ikke har fået lavet.
nogen bud på problemet ?
--
klaus nielsen

Fra : Henning Lund

Dato : 04-09-05 13:58

klaus nielsen skrev:

> [...]
> men der sprøjter olie ud af ånderøret som sidder øverst på motoren.
> og det kan jeg ikke lige se hvorfor der gør. og der er ikke for meget

Det tyder på et forkert størrelse stempel da der sikkert er tale om
underkompression. Nu er det mange år siden jeg selv har haft fingrene i
sådan en motor, i ånderøret sidder der eller skal der sidde et lille
filter, hvis det evt. mangles, kan olien osse fise den vej ud.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg