edderkopper
Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 02-09-05 20:54

Hej med jer vi har et problem med edderkopper.
Vi bor i et gamelt hus og det er ikke fordi vi ikke gør rent, men vi har
nogle seriøst store edderkopper.
Vi har ikke ret mange edderkopper men dem vi har er s.. ret store .
Jeg er normalt ikke bange for edderkopper men dem her rør jeg ikke .
De bliver fanget i en kop og så bliver de mast deri.
Er der ikke noget man kan sprøjte med ?
Det skal lige siges at de bor nede i kælderen.

MVH
Henrik

Fra : hanzen

Dato : 02-09-05 20:52

"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De bliver fanget i en kop og så bliver de mast deri.
> Er der ikke noget man kan sprøjte med ?
> Det skal lige siges at de bor nede i kælderen.

Sådan skal du nok ikke gøre
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2801491

--
hilzen
hanzen

Min kone er så barnlig.
Når jeg er i bad sniger hun sig ind og sænker mine skibe.

Fra : Max

Dato : 02-09-05 21:15

Hej Henrik

> Vi har ikke ret mange edderkopper men dem vi har er s.. ret store .
> Jeg er normalt ikke bange for edderkopper men dem her rør jeg ikke .

De er såmændt mere bange for dig end du er for dem, lær at leve
med dem eller find en lejlighed på fjerde sal.

Mvh Max

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 02-09-05 21:30

> Hej Henrik

> De er såmændt mere bange for dig end du er for dem, lær at leve
> med dem eller find en lejlighed på fjerde sal.
>
> Mvh Max

Ja nu er det ikke mig der problemet men min kone og datter på 7 år .
De er rædselslagne for at gå i kælderen.
hvor stor kan en almindelig dansk edderkop blive?

Henrik

Fra : Max

Dato : 02-09-05 22:01

Hej Henrik

> Ja nu er det ikke mig der problemet men min kone og datter på 7 år .
> De er rædselslagne for at gå i kælderen.

Kender udmærket problematikken, men fortæl dem at der er væsentlig
større sansynlighed for at de kan blive slået ihjel af en stueflue end af
en stakkels edderkop. Og forøvrigt er araknafobi noget der kan behandles.

> hvor stor kan en almindelig dansk edderkop blive?

Ved det ikke, men de største er vel en 5-6 cm i dianeter.

Læs mere om dem her

http://www.vestrehus.dk/Dyresider/edderkopper%20generelt.htm

http://danske-dyr.dk/artikel.php?id=144&theme=32&all=1

Mvh Max

Fra : Gipsyman

Dato : 02-09-05 22:25

"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> wrote in news:4318acc3$0$178
> [...]

> De bliver fanget i en kop og så bliver de mast deri.
> Er der ikke noget man kan sprøjte med ?
> Det skal lige siges at de bor nede i kælderen.

Vi har en gammel støvsuger som vi bruger, en til to gange om ugen til at
suge dem ned med. Så kan de ligge i posen og hygge sig til der kommer
"nye" venner.

På et eller andet tidspunkt forsvinder de vel, men husk dog på at de er
gode til at fange mange små kryb.

Gipsyman

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-09-05 00:53

> Vi har en gammel støvsuger som vi bruger, en til to gange om ugen til at
> suge dem ned med. [snip]...
> ...På et eller andet tidspunkt forsvinder de vel, [snip.]

*lol* ja, de fleste kravler nok ud igen, når I slukker for støvsugeren...

Fra : jpo

Dato : 03-09-05 06:38

Flue-spray er effektivt.

Et lille pift - og edderkopperne kommer frem, og kans så støvsuges op med et
pift ind i støvsugeren til sidst.

eller

Bare spray de steder de holder til - og de kommer ikke igen foreløbig.

/jpo

Fra : Gipsyman

Dato : 03-09-05 08:53

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote in

> *lol* ja, de fleste kravler nok ud igen, når I slukker for
> støvsugeren...

Det sjove er at det gør de faktisk ikke. De søger jo efter lys, og det er
altså ikke meget lys der kommer ned igennem en støvsugerpose og slange.

Så vi har næsten løst vores problem.

Gipsyman

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 03-09-05 08:57

I news:4318acc3$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Henrik G Nielsen>
<hlt2FJERN@huskes.dk> skrev:

> Hej med jer vi har et problem med edderkopper.
> Vi bor i et gamelt hus og det er ikke fordi vi ikke gør rent, men vi
> har nogle seriøst store edderkopper.

Dem skal du ikke bekæmpe, det er jo nyttedyr. De lever af de små kryb,
der ødelægger dit hus, bider jer om natten, irriterer jer om dagen og
forurener jeres fødevarer.

Der er ingen danske edderkopper der udgør nogen risiko for mennesker, de
er ganske uskadelige.

Lær dem i stedet at kende. Læs om dem på nettet. Fang nogle stykker i et
glas og find ud af hvad de hedder og hvordan de lever. Efter et stykke
tid vil hele familien blive glade for jeres edderkopper. Det er lidt
ligesom at have en kat til at fange mus :)

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 03-09-05 10:45

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid vil hele familien blive glade for jeres edderkopper. Det er lidt
> ligesom at have en kat til at fange mus :)

Vores katte fanger altså også edderkopper, myg og fluer. Så måske er en
indendørs norsk skovkat problemet Det eneste de ikke tager er alle de
bænkebiddere vi har.

Mvh kari

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 03-09-05 10:58

Ja nu er jeg altså eller ikke særlig glad for edderkopper, men jeg vlle
aldrig slå dem ihjel, de bliver fanget og sat ud.
Jeg har høns og de tager både edderkopper og bænkebidere, de skal bare fange
dem først

Tilgængæld mangler jeg en kat til at fange mus, men jeg hører at hønsene
også kan klare den dag- Er der nogle ulember med høns?

Jeg har både naturlig afskaffelse af køkkenaffald, og kompost beholder til
de de ikke gider, og gødning til haven, og æg.

En hane der får mig op hver morgen kl. 7, og passer på hønsene- ja det er jo
dejligt

mange hilsner
Charlotte-korsør

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-09-05 11:57

Charlotte Petersson wrote:

> Tilgængæld mangler jeg en kat til at fange mus, men jeg hører at hønsene
> også kan klare den dag- Er der nogle ulember med høns?

De bruger ikke kattebakken.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 03-09-05 13:38

Lasse Jensen wrote:

> De bruger ikke kattebakken.

AV ja dér fik du mig, jeg går tit rundt med en kost og fejer gården og en
lille skovl for at vippe bæ over til siden på plænen, men det kan der også
gå sport i

MVH
Charlotte

Fra : Kari Eiffert

Dato : 03-09-05 14:05

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De bruger ikke kattebakken.

Det er måske bare et spørgsmål om træning? Det kan være at klikkermetoden
kan gøre gavn der

Mvh Kari

Fra : *** Calle ***

Dato : 04-09-05 09:32

Charlotte Petersson wrote:
> [...]
>
> Tilgængæld mangler jeg en kat til at fange mus, men jeg hører at
> hønsene også kan klare den dag- Er der nogle ulember med høns?

Problemet er nok, at du ikke vil have høns gående inde i huset hvor dit
problem med edderkobber & bænkebidere er
--
*** Calle ***

Fra : *** Calle ***

Dato : 04-09-05 09:31

Kari Eiffert wrote:
> Vores katte fanger altså også edderkopper, myg og fluer. Så måske er
> en indendørs norsk skovkat problemet Det eneste de ikke tager er
> alle de bænkebiddere vi har.

Ja dem er der sku mange af i år, har aldrig haft dem før, men nu vrimler det
med dem.

--
*** Calle ***

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 04-09-05 20:40

*** Calle *** wrote:

> Ja dem er der sku mange af i år, har aldrig haft dem før, men nu
> vrimler det med dem.

Ja og jeg har en del inde, jeg tror at de er ansvarlige for at der mangler
ca 4 cm3 glasfilt på min væg. Kan det passe?

mvh
Charlote-Korsør

Fra : TGJ

Dato : 03-09-05 11:04

Sætte huslejen op?

Sorry, kunne ikke dy mig :P

Thomas

Fra : Jim

Dato : 05-09-05 08:49

Henrik G Nielsen wrote:
> [...]
> De bliver fanget i en kop og så bliver de mast deri.
> Er der ikke noget man kan sprøjte med ?
> Det skal lige siges at de bor nede i kælderen.

Hej

Jeg døjer lidt med samme problem... eller retter jer ser det ikke som et
problem.
Jeg vil tro at der er mange edderkopper for der er mange fluer.
Hos mig skyldes det formentlig at jeg har stråtag.....
Kæresten er ikke meget for dem, jeg har dog valgt først at slå dem ihjel
når de er blevet store, og har spist tilpas meget kryp og mange fluer. :)

--
/Jim