Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Problemer med IBM TP R50/ATI Mobility Rade~
Fra : Jens Bruun

Dato : 02-09-05 11:54

Jeg har en IBM R50 med ATI Mobility Radeon 9000, jeg ikke kan få til fungere
korrekt med en NEC MultiSync LCD 1280UX+. Monitoren har en opløsning på
1600x1200, men Windows XP vil kun vise maksimalt 1280x1024 på skærmen, hvor
resten af
af skærmbilledet scrolles, når musen rammer kanterne.

Ifølge IBM's tilfældige supporter kan det slet ikke lade sig gøre at køre
1600x1200 på den måde. Det er noget vrøvl, for det fungerer upåklageligt med
en forældet ATI-driver, jeg desværre ikke kan finde nogen steder længere
(jeg har en identisk maskine, hvor det fungerer, og hvor driveren er en
tidligere version).

Maskinen sidder i en port replicator, og skærmen er tilsluttet via DVI-D.

Nogen, der har oplevet noget tilsvarende og måske endda har et fif til,
hvordan det kan fås til at virke med de aktuelle, nyeste drivere?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 08-09-05 20:46

Det er portreplikatoren, der er problemet, den kan kun kaste maks.1280x1024
ud på DVI. På DB15 kan du godt få 1600x1200 (ligesom hvis du sætter skærmen
direkte på den bærbare, uden portreplikator).

VH Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-05 21:00

"Thomas Antonsen" <thomcat2.REMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er portreplikatoren, der er problemet, den kan kun kaste
> maks.1280x1024 ud på DVI. På DB15 kan du godt få 1600x1200 (ligesom
> hvis du sætter skærmen direkte på den bærbare, uden portreplikator).

Nej, det ved jeg med sikkerhed, ikke er problemet. Som sagt har jeg ingen
problemer med en identisk maskine på samme portreplikator. Min egen T42p
fungerer forresten også upåklageligt med 1600x1200 via DVI i portreplikator.